Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Finansiering udregning af investering

18. november 2017 af Millepigen23 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej, Håber nogen kan hjælpe.
Jeg skal til eksamen tirsdag i finansiering og investering. Jeg er i gang med at træne opgaver. Jeg har købt et excel program som er lavet til økonom elever, så den regner faktisk det hele ud, ved at indtaste tal. Jeg har dog 2 punkter som ikke står i excel arket, og derfor er jeg i tvivl hvad jeg skal gøre ved dem. Lige nu har jeg blot lagt dem sammen, der er tale om årlig dækningsbidrag 2.183.00 og årlig omkostninger til vedligeholdelse på 120.000. Jeg har lagt tallene sammen som giver 2.303.000, jeg har sat dem ind i excel under årlige indbetalinger. Jeg vedhæfter lige en opgavebeskrivelse, og screenshot fra excel. Er denne beregning rigtig, og er tallene indsat rigtigt? Eller hvor skal jeg gøre af dem


Opgaven lyder som følgende:
Co-Ro imødeser visse nye investeringer i produktionsfaciliteterne i forbindelse med internationaliseringen. Virksomheden har opstillet følgende forudsætninger: Nyt produktionsudstyr inkl. alle nødvendige installationer kr. 6.100.000 Nødvendig efteruddannelse af personale før det nye udstyr kan tages i brug kr. 50.000 Årlig ekstra dækningsbidrag kr. 2.183.000 Årlige omkostninger til vedligeholdelse kr. 120.000 Levetiden for udstyret forventes at være fire år Scrapværdien for den samlede investering forventes at være kr. 350.000 Beregn, om investeringen er lønsom, når kalkulationsrenten er 12%. Flere metoder til belysning af lønsomheden skal anvendes.. 


Svar #1
19. november 2017 af Millepigen23 (Slettet)

ingen ved det...?


Skriv et svar til: Finansiering udregning af investering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.