Andre fag

Hermeneutik vs. fænomologi

05. marts 2019 af Aleynaa - Niveau: A-niveau

Hej derude

Jeg er i gang med at skrive min opgave hvor jeg i min metode afsnit skal begrunde hvilke videnskabelige metode jeg anvender.

I min undersøgelse anvender jeg både kvantativ men også kvalitativ metoder i form af interviews og observationer. 

Det jeg er kommet frem til er at jeg anvender den hermeneutik videnskab i og med jeg går ud og undersøger og anvender den kvalitative metode. 

Fx jeg arbejder med emnet elever med ADHD.  For at kunne arbejde mig frem til en viden om det givende emne, har jeg en forrhåndsviden jeg går ud fra.  Ved hjælp af min forhåndsviden stiller jeg spørgsmål og disse forsøger jeg at besvare ved hjælp af arbejdet med min kvalitative undersøgelse. Efter undersøgelsen og arbejdet med mine interviews og observationer, har jeg opnået en ny viden/erkendelse, som igen kommer til at påvirke min forhåndsviden og jeg kan derefter  stille nye spørgsmål og arbejde mig dybere ind i emnet.

Har jeg forstået det rigtigt? eller er jeg mere i den fænomoligske videnskab. 
 


Skriv et svar til: Hermeneutik vs. fænomologi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.