Dansk

Reality-TV - RITA

15. juni 2020 af Ida0000 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Jeg har sol opgave fået at analyse serien “Rita”, jeg er kommet til nogen sprøgesmål som jeg simpelhen ikke kan finde svar på, mon I kan hjælpe!


1. Hvad er budskabet med serien?
Altså det er ikke som sådan et budskab, det er jo bage meget hverdags agtigt, så derfor har serien ikke helt en præsis ting- de vil vise os???!


2. hvilken sproglige virkemidler er der?

Brugbart svar (1)

Svar #1
16. juni 2020 af Stygotius

Hvilke sproglige virkemidler er der i at en dreng kalder sig selv for "Ida" ???

Nå ja, han skal jo snyde lærerne.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juni 2020 af Moderatoren

#1 Jeg har forklaret dig, at man automatisk får et profilbillede på, hvis man ikke vælger et selv. Profilbilledet forestiller en student. Hvis du ikke vil hjælpe spørgeren, så behøver du ikke komme med dine konspirationsteori.


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2020 af Stygotius

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, behøver du ikke blande dig i andres indlæg.

Jeg troede i øvrigt at det var Studieportalens opgave bl.a. at bekæmpe snyd, men det er det tilsyneladende ikke når man bruger arrogante udtryk som "konspirationteori"


Svar #4
16. juni 2020 af Ida0000 (Slettet)

Hvad er det helt præcis DU mener at der er snyd?

Brugbart svar (0)

Svar #5
16. juni 2020 af Moderatoren

Det har jeg set mig nødsaget til, når du fortsætter med at beskylde personer for at være noget, som du ikke tror de er.

Jeg beklager – jeg vidste ikke at "konspirationteori" er et arrogante udtryk. Det var bare det bedste ord, som jeg havde i mit ordforråd.

På Studieportalen.dk kan man enten søge hjælp eller give hjælp, og hjælpen er gratis. Hvis man har tænkt sig at snyde, så er Studieportalen.dk det helt forkerte sted at besøge. Der findes rigtig mange andre og bedre steder at søge hen så.


Brugbart svar (1)

Svar #6
16. juni 2020 af Stygotius

Tænk,.  -er Studieportalen det forkerte sted at søge  hen? Det var er slet ingen der vidste !


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. juni 2020 af Moderatoren

#0

Du kan bare oprette en ny tråd med dine spørgsmål – denne er vist ødelagt :)


Brugbart svar (1)

Svar #8
16. juni 2020 af Stygotius

Jeg har slet ingen spørgsmsål, så du havde slet ikke behøvet ødelægge tråden.


Skriv et svar til: Reality-TV - RITA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.