Dansk

skrive en stil

24. april 2007 af mariaklara (Slettet)
Er her nogen der er gode til at skrive stil og som har tid til det, det skal svare til A niveau på gym. og det er en dobbeltstil dvs 6 sider? er meget tidspresset derfor spørge jeg om det? jeg giver 400 kr

Brugbart svar (3)

Svar #1
24. april 2007 af Miarv (Slettet)

Hele idéen med Studieportalen er at hjælpe hinanden med at lære, ikke at forsøge at snyde systemet (og i højeste grad sig selv). Så du bør ikke få nogen til at skrive din stil for dig, i stedet hjælper vi gerne med råd og idéer til arbejdet.
Med det sagt vil det nok også hjælpe dig at udtrykke dig tydeligere om dit problem - hvad er det for en slags stil, hvad er emnet, hvad er tidsfristen...?
Det gør det meget lettere for folk at vurdere hvordan de bedst kan hjælpe dig.
I øvrigt pudsigt at en dobbeltstil er 6 sider, mine normale var altid 4-5 sider.

Svar #2
24. april 2007 af mariaklara (Slettet)

Ja ja jeg ved da godt hvad ideen med studieportalen er ... for mig er det ikke snyd, ja det virker ¨sådan det kan godt være...
men altså for mig er det ikke noget med at snyde sig selv eller at jeg ikke behersker at besvare opgaven, tværtimod jeg ville virkelig ønske jeg havde tid så jeg kunne besvare opgaven, jeg har slet ikke brug for råd eller noget det nemlig ikke det det drejer sig om. Det er som sagt mere at jeg er i tidsnød og kan ikke nå at skrive den til fredag.
Og plejer i øvrigt at få 10-11 i mine stil

ellers er emnet at analysere+sammenligne to noveller
hvor der er vvalg mellem syv noveller Mælk, Sofus er læge mor er syg, Heavy Metal, En flinker fyr, Frels de raske-skyd en syg, Kronvildt, Methas ode til rødspætten.

udover det skal man skrive om vor tidslitteratur fra 1956 til 2001

Brugbart svar (2)

Svar #3
25. april 2007 af Miarv (Slettet)

Jeg forstår dilemmaet omkring slutningen af 3.g hvor det sidste indtryk skal gøres, alt hober sig op og deadline er umulig at udskyde.
Jeg ser dog stadig det at betale sig fra det som en farlig vej da det officielt er fusk og din lærer på nuværende tidspunkt bør kende din skrivestil så godt at det let opdages medmindre du omarbejder stilen så meget at du lige så godt selv kunne have skrevet den fra begyndelsen.

Svar #4
25. april 2007 af mariaklara (Slettet)

Det var derfor jeg fra start sprugte om der var nogen der normalt var gode til at skrive stil og self vil jeg da lige kigge den igennm og lave nogle ting om måske ... når jeg får den tilbage af personen, hvis jeg så er heldig og finder en.

Svar #5
25. april 2007 af mariaklara (Slettet)

Er du god til at skrive stil?

Brugbart svar (2)

Svar #6
25. april 2007 af Miarv (Slettet)

#4 Det lyder jo ikke helt ufornuftigt når det nu skal være, men jeg vil bare advare mod de uhyre store forskelle der kan være i skrivestil selv mellem de der regnes for "gode". Det har jeg set mellem mine og venindernes stile, der alle lå på 10-13.
#5 Det vil jeg mene, men det afhænger nok af stilgenren og jeg har altid holdt mig så langt som muligt fra litteraturhistorie og analyser. Desuden slår min tid ikke til.

Held og lykke med det.

Svar #7
25. april 2007 af mariaklara (Slettet)

jo tak,.

Brugbart svar (2)

Svar #8
25. april 2007 af hiat (Slettet)

Jeg er helt enig med Miarv. Studieportalen opfordrer ikke til snyd, men til hjælp. Prøv evt. studienet.
Hvis du vil snyde, så 1) gør det ikke gennem studieportalen og 2) få en bekendt til at hjælpe dig.
Det er sådan set ligegyldigt, om du normalt får 6 eller 11. Det er stadigvæk snyd.

Brugbart svar (2)

Svar #9
25. april 2007 af Moderatoren

"Det er som sagt mere at jeg er i tidsnød og kan ikke nå at skrive den til fredag."

2 dage endnu?

Hvad med at tage natten i brug?

Svar #10
25. april 2007 af mariaklara (Slettet)

2 dage er rigeligt til at skrive en stil.. ja
men når man har tre andre så er det umuligt uden at det vil gå ud over en af dem

Brugbart svar (2)

Svar #11
25. april 2007 af Hoys (Slettet)

# 10 -

Hvad med at bede om en udsættelse, altså bare et par dage? De fleste lærere vil forstå dette, specielt hvis du normalt er flittig og laver dine ting til tiden.

Brugbart svar (2)

Svar #12
25. april 2007 af allan_sim

Gad vide om Marie Louise har samme holdning.

Brugbart svar (2)

Svar #13
25. april 2007 af Hoys (Slettet)

# 12 -

Var den til mig?

Brugbart svar (2)

Svar #14
25. april 2007 af ormepizza (Slettet)

Come on, det er hendes eget ansvar. Hun lyder også desperat da hun vil betale 400 kr for en stil der tager 3-4 timer at lave...

Svar #15
26. april 2007 af mariaklara (Slettet)

Stilen er skrevet... tak for jeres respons

Tråden er låst for yderligere indlæg.