Reklamebilleder

I denne analysemodel til reklamer kommer vi ind på alle de vigtigste elementer, som du kan bruge, når du skal analysere et reklamebillede; altså reklamer i aviser og magasiner, på plakater osv.

Husk, at du ikke skal gå bruge alle punkterne i analysemodellen, når du analyserer billedet. Derimod skal du bruge analysemodellen som inspiration til, hvad du kan komme ind på. Du kan med fordel udvælge nogle elementer fra analysemodellen, som er særligt brugbare i forhold til netop den reklame, som du skal analysere.

Reklamens formål

Reklamen har altid til formål enten at få modtageren til at købe et bestemt produkt, at synes godt om en bestemt virksomhed eller at overbevise om et bestemt synspunkt (fx en reklame for et politisk parti).

I reklamen er der derfor fokus på kommunikationen mellem afsender (der har produceret reklamen) og modtager (forbrug...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind