Matematik

strukturen mundtlig eksamen mat.

08. juni 2014 af annod (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej everyone jeg skal til matematik eksamen, og jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kan opbygge  min besvarelser bedst muligt, altså jeg har fået spørgsmålene i forvejen, men jeg synes ikke at strukturen på min besvarelser er så god. 

også hvis der er nogen herind der har været op i mundtlig matematik om det kan sige hvad lærer og censor kan finde på at spørger om? jeg har ingen anelse hvad jeg skal forvente da jeg aldrig har været op i mundtlig mat før. 

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2014 af PSXL

Det giver mest mening at opbygge dit oplæg på følgende måde:

- Definition
- Sætning
- Bevis
- Svar på den givne opgave (f.eks. bestem monotoniforhold for....)

Det er ikke alle spørgsmål, der tillader denne opbygning, men ved min eksamen kunne de fleste spørgsmål opbygges sådan. 


Svar #2
08. juni 2014 af annod (Slettet)

ok mange tak, men jeg var i tvivl om jeg kunne lave beviset først og så besvare spørgsmålet derefter, men det forstår jeg udefra det du har skrevet at det vil være jeg godt kunne tillade mig. Endnu en tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2014 af PSXL

Ja, det er nemlig sådan, at lærebøgerne er skrevet, så min lærer sagde til os, at matematiklærere godt kunne lide sådan en orden, haha. Det er virkelig en god opbygning, fordi man først redegører og så til sidst demonstrerer sine evner :-D 


Skriv et svar til: strukturen mundtlig eksamen mat.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.