Eksamensforberedelse

Fysik/kemi eksamen

22. juni 2014 af Ganymedes - Niveau: 9. klasse

Hej :)

I morgen er sidste dag i læseferien op til min fysik/kemi eksamen og jeg går og overvejer om det ikke ville være en god ide at tage hen på skolen og lave nogle forsøg som jeg føler mig usikker i.

Jeg føler selv, at jeg har godt fat om den teoretiske del.

Spørgsmålet er bare, om jeg skal bruge dagen på noget praktisk eller teoretisk?

Jeg kan jo ikke bruge teorien, hvis jeg ikke kan udføre et forsøg?

Hvad mener I?

På forhånd tak.


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. juni 2014 af Proprium (Slettet)

Hvis du føler, at du har godt fat i den teoretiske del, vil jeg da anbefale, at du bruger den resterende tid på det, som du er lidt mere usikker i, nemlig forsøgene. Det er selvfølgelig altid fint lige at kigge en ekstra gang på det, som man har styr på, men personligt synes jeg, det er bedst at lade det ligge, fordi i nogle tilfælde gør ens stressniveau op til eksamen, at man pludselig begynder at tvivle på sig selv, og de ting, man før forstod, giver pludselig ingen mening - fordi man er så stresset! Jeg har oplevet det tusind gange, og det kan ikke anbefales, hehe.

Tag du hen på skolen og få styr på forsøgene, og HUSK at slappe af i morgen aften. En vigtig del af en god eksamensforberedelse er også at give sig tid til pauser og afslapning, ellers bliver man en forvirret, sur og tvær eksamenszombie i sidste ende.

Held og lykke med det!


Svar #2
22. juni 2014 af Ganymedes

Mange tak :)


Skriv et svar til: Fysik/kemi eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.