Eksamensforberedelse

Adgangskrav

29. marts kl. 23:13 af Melek23 - Niveau: 10. klasse
Hej
Jeg har længe været i tvivl om et spørgsmål, og spørgsmålet kan ikke ses til at få svar fra lærer, rektor eller nogle UU-vejleder ( jeg har spurgt flere forskellige). Er det karaktererne fra 9. klasse eller 10. klasse, der normalt betragtes som værende af større vigtighed når man skal søge på en gymnasiel uddanelse. Da i nok godt ved skal man have et karaktergennemsnit på 5 og det ved jeg allerede nu jeg ikke kan få. Så jeg har valgt at gå op i eksamenerne, og fokuser på dem. Så nogle der ved om det er muligt at kombinere ens 9. Klasses og 10. Klasses karakter fra de lovbundne prøver.
Blot til info så er jeg vurderet uddannelsesparat (både fagligt og personligt) og har et daværende snit på 02 i halvårskarakter. Plus har et snit på 3,6 i de lovbundne prøver fra 9. Klasse

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. marts kl. 23:58 af ringstedLC

Prøv at læse: https://www.uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/adgang-og-optagelse/adgang/adgang-til-uddannelserne-til-studentereksamen 

grundigt og se om du er klar.

Ved forsat tvivl kan du eventuelt printe siden og tage den med til endnu en samtale med din vejleder, der bør kunne vejlede dig bedre end hidtil.


Skriv et svar til: Adgangskrav

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.