Studievejledning

Studiestartsprøve - tavshedstest

23. august 2014 af nani1596 (Slettet)

Jeg skal til en studiestartsprøve som omhandler tavshedspligten. Jeg skal til en forelæsning på 45 min og prøven varer i 30 min (skriftligt)... 

Men hvordan er selve prøven?? altså spørgsmål osv. er det det som læren har forklaret i de 45 min?
hvordan kan man bestå, hvilke krav har de ? 

på forhånd tak 


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. august 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

nu har du jo ikke skrevet hvilket studie du starter på og på hvilken institution, så det er lidt svært at svare på. Helt generelt, så burde de informationer være tilgængelige i det materiale og de portaler du har adgang til. På AAU vil det være at finde på Moodle.

Ud fra det du har skrevet, så kender du emnet (tavshedspligt). Du skal til en forelæsning. Er der opgivet pensum/litteratur, kan jeg anbefale at læse det inden. Mød op, hør efter og tag eventuelt lidt noter. Besvar spørgsmålene til den skriftlige eksamen. Jeg gætter på at der er nogle få spørgsmål der relatere sig til forelæsningen. Da udfaldet er enten bestået eller ikke bestået, så skal der ikke det store til for at bestå, mit gæt; mere en 30% rigtigt=bestået. Udfaldet må ikke fremgå af eksamensbeviset, så der er ingen speciel grund til at gøre mere ud af det.

Formålet er at afgøre om du faktisk er startet på uddannelsen, eller blot vil score et ½-1 års SU ved at være tilmeldt, men bare ligge der hjemme på sofaen.

Hilsen Lars


Svar #2
23. august 2014 af nani1596 (Slettet)

Okay super
Ups glemte at skrive det. Jeg starter på bioanalytiker uddannelsen. Det eneste jeg har fået at vide er at vi skal til forelæsning og prøve lige efter, og vi får prøven den første uge vi starter.
Vi har ikke fået litt.. Liste el. Pensum.

Men tusind tak for svaret :)

Skriv et svar til: Studiestartsprøve - tavshedstest

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.