Studievejledning

Jura på 1. år og reeksaminer

13. januar kl. 17:19 af WhiteRoses
Hej SP

Jeg står desværre i den situation, at jeg kom ud for en bilulykke i december, hvilket resulterede i en større hjernerystelse lige op til mine eksaminer i hhv. Familie- og arveret samt i Statsforfatningsret. Jeg har fået dispensation for begge eksaminer og har derfor ikke brugt nogle forsøg. Mine tanker flyver rundt, og jeg er usikker på, om det er muligt at kunne tage til begge reeksaminer, hvis de ligger meget tæt på hinanden. Jeg nåede at læse op til familie- og arveret og skulle næsten til at gå op, inden ulykken skete. Generelt føler jeg, at jeg har været rigtig godt med gennem hele semestret i begge fag. Jeg nåede forinden ulykken at læse pensum igen samt at lave alle eksamensopgaver ned til 2018. Derfor føler jeg også den dag i dag, at jeg er godt rustet ud til at kunne tage eksamen ved blot at repetere det hele igen.
Dog må jeg indrømme, at det også virker yderst uoverskueligt at skulle op til begge, da det ikke er givet endnu, hvornår reeksaminerne kommer til at ligge i februar.

Jeg er rigtig glad for jurastudiet og kan sådan set ikke se mig selv læse andet. Jeg har været til alle holdtimer og forelæsninger i begge fag. Derudover har jeg afleveret alle øvelsesopgaver, hvor det også er gået godt. Mit spørgsmål er dog, om det er bedst at bare tage det hele om igen, eller om det er muligt at komme helskindet - og godt - igennem fagene, selvom jeg mangler begge eksaminer?

Det er selvfølgelig et svært spørgsmål at besvare, og jeg skriver måske mest af ren desperation og irritation over uvisheden, der foreligger. De fleste andre er netop ved at gøre sig klar til 2. semester, mens jeg mangler begge tidligere eksaminer, hvorfor tilværelsen ikke er den fedeste lige pt. Derfor ville det være monsterfedt med nogle gode råd fra andre jurastuderende (specielt fra Aarhus Universitet, da jeg læser her).

Skriv et svar til: Jura på 1. år og reeksaminer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.