Samfundsfag

Omformulering

24. august 2014 af Anonyyyym - Niveau: A-niveau

Nu har jeg ikke fået så gode karakter i samfundsfag og vil virkeligt gerne gøre det godt i min kommende aflevering. Så håber i kan hjælpe! Jeg har brugt nogle citater fra et interwiew, og skal omformulere. Sådan har jeg gjort det:

Citat;"underklassen idag er ikke fattig, fordi den mangler penge, men fordi den mangler morale"
Min omformulering: Underklassen idag er ikke fatiig, men har brug for opmærksomhed"

Kan det gøres bedre?

Citat: "Selvom det var åbenlyst, at jeg og mine søskende blev vandrøgtet, var der ingen lærer eller andre der greb ind. MIn mor fik derimod hjælp til at forsætte sin dårlig opførsel"
Min omformulering: Der var for meget fokus på moren, mens Karina og hendes søskende blev overset.

Citat: "som velfærdsamfundet er indrettet idag, behøver man bare ikke lærer at sine erfaringer, for man bliver i vid udstrækning kompenseret for sine fejltagelser. Ja, faktisk belønnet for at opfører sig dårligt" siger karina pedersen"

Min omformulering: Ved ikke rigtig hvordan jeg skal omformulere det .. :/


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. august 2014 af LeonhardEuler

Der er stavefejl i citatet - det udstråler ikke direkte af troværdighed.  

  'idag'   skrives på korrekt dansk  'i dag'

der skal ikke stå 'morale'   men derimod   'moral'

Der er adskillige grammatiske fejl både i citaterne og i dine formuleringer. Det ville være en særdeles god ide, at først få rettet dem.


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. august 2014 af LeonhardEuler

Du har desuden misforstået det første citat. 

Citat benævner, at underklassen er fattig - netop pga. deres mangel på korrekt moral


Svar #3
24. august 2014 af Anonyyyym

Nu er det ikke så meget grammatik jeg vil have hjælp til men mere omformuleringen. Så længe i forstå hvad jeg mener så kan alt andet være ligemeget, for sådan noget som stavefejl osv kigger jeg på tilsidst. 


Skriv et svar til: Omformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.