Samfundsfag

Selvvalgt bilagsmatriale

23. april kl. 21:27 af 123412312 - Niveau: A-niveau

Jeg skal lave en aflevering i mundtlig synopsis. Jeg ved ikke, hvad jeg skal vælge som selvvalgt matriale. I min synopsis er der fokus på SVM-regeringen, hvor der er bilag med mandatfordelingen og vælgervandringen. Er der nogen som har ideer til hvad man kunne bruge som selvalgt matriale, hvis det skal vise noget omkring, at det går dårligt for SVM-regeringen?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. april kl. 22:27 af ringstedLC

Hvis du har vælgervandringen efter SVM-regeringens dannelse i '22 kan den sammenholdes med mandatfordelingen for at vise den manglende opbakning til Regeringen. 

Selvvalgt materiale fx:

- Find (gerne flere) opinionsmålinger foretaget i Regeringes levetid.

- Meget aktuelt har Moderaternes EU-kandidat "desværre" for Regeringen genåbnet flygtningedebatten med en udmelding om at DK burde tage mange flere flygtninge.

Find udtalelsen og find hendes forklaring på, hvorfor hun havde sagt noget forkert.

- Også aktuelt; På fredag er det St. Bededag, men der har vi ikke længere fri. Find argumentationen for lovændringen.

Kort derefter meddelte Finansministeren at råderummet var blevet forøget på grund af...

Find også denne meddelelse.


Skriv et svar til: Selvvalgt bilagsmatriale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.