Dansk

Fortællerteknik i kortprosa tekst, HJÆLP

13. september 2014 af larsnyborgpedersen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Dette er opgaven jeg skal lave:

http://www.skoleforeningen.de/~ole_moeller/pdf/OpgaveHultberg.pdf

Den del af opgaven jeg ikke forstår er '' gøre rede for og dokumentere den 
fortælleteknik forfatteren benytter sig af. Hvorledes præger fortælleteknikken fortællingens 
indhold og læserens opfattelse af forholdene? Perspektiver til fortælleteknik som benyttes af 
andre forfattere som du har mødt i dansk litteratur.''

Så vidt jeg ved så har fortæller teknik vidst noget at gøre med beretning, kommentar, dialog og beskrivelse. og så har denne historie beretning og beskrivelse. Skal jeg så bare finde eksempler i teksten på at beretning og beskrivelse bliver brugt og forklare hvordan det ændre den måde vi forstår teksten på? og derefter finde en anden forfatter der har skrevet en historie med beretning og beskrivelse? (hvilket vel er de fleste?)

Ved slet ikke om det er rigtigt og hvad det ellers er? der står jo også ''gør rede for og dokumenter DEN fortællerteknik forfatteren benytter sig af'' som om der kun er en fortæller teknik.


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. september 2014 af Stygotius

Hvis du giver mig din mailadresse, kan jeg sende dig en oversigt jeg har lavet over fortælleteknik (-ikke "fortællerteknik") med dens begreber.


Svar #2
14. september 2014 af larsnyborgpedersen (Slettet)


Skriv et svar til: Fortællerteknik i kortprosa tekst, HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.