Tysk

Min første stil på Tysk

14. oktober 2014 af Karlse - Niveau: 8. klasse

Jeg ville spørger en der var god til tysk om han/hun ikke rette min Stil for fejl og bruge rigtige Tyske ordforråd.

Rudi Russel


Svar #1
14. oktober 2014 af Karlse

Wir haben einen Film gesehen. Es geht um einen Vater namens Daniel und einen Jungen namens Fritz. Sie bewegen sich zu einem Dorf. Sie mussten mit dem Großvater und Großmutter leben. Fritz verlor seine Mutter, weil sie Krebs hatte. Fritz findet ein Schwein im Dorf, das er als Haustiere zu Hause hat. Er gibt das Schwein Namen Rudi Rüssel. Rudi ist ein kleines Schwein.

Es überträgt auch einige Türkisch Familie in das Dorf. Fritz trifft ein Mädchen namens Ayla. Ayla ist von der türkischen Familie. Ayla hat eine Schwester und eine Mutter. Ayla und Fritz gute Freunde geworden.


Svar #2
14. oktober 2014 af Karlse

Fritz und Ayla ist fast jeden Tag das gleiche. Ayla hat nur Fritz als Freund im Dorf.

Melinda ist Ayla Schwester. Melinda verliebt sich in Sekretärin ihrer Mutter. Sie tut alles für ihn gut aussehen. Wir sehen nicht, Melinda so viel tun im Film.

Semra ist ein Arzt im Dorf, Semra ist Aylas Mutter. Semra ist nicht mehr verheiratet, haben sie sich scheiden lassen. Daniel ist in der Liebe mit Semra. Daniel versucht alles, um Semra in der Liebe mit ihm zu sein. Es funktioniert Semra ist auch in der Liebe mit Daniel. Daniel laden Semra auf einem Picknick, Semra sagen Ja zum Picknick. Sie beide Paare für eine bessere Beziehung zueinander.  Slut


Svar #3
14. oktober 2014 af Karlse

Håber i kan hjæpe mig :)


Svar #4
14. oktober 2014 af Karlse

Please jeg ville gerne have at den skal være rigtig.
 


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

Hvorfor skriver du einen? Første sætning

Svar #6
14. oktober 2014 af Karlse

Fordi det var vores lærer der skrev det på tavlen, hun sagde at sådan kunne vi Fx starte. :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
14. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

"Namens" burd du nok ikke bruge i denne sammenhæng, det er bedre at bruge, fx om faren, Er heißt Daniel, osv

Svar #8
14. oktober 2014 af Karlse

Det er rigtig nok tak. :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. oktober 2014 af Stygotius

#7

Hvad i alverden skulle der være galt med "namens" i den første linje ??

Det er meget.fint.

#5

Hvorfor skriver  emil275 mon "einen" i den første linje ? Tja, det er jo nok fordi "um" styrer akkusativ og fordi vi befinder os i hankøn.


Brugbart svar (0)

Svar #10
15. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

Heißt er mere fint, jeg kender det selv fra da jeg gik i folkeskole

Brugbart svar (2)

Svar #11
15. oktober 2014 af Stygotius

NB.

Der er da nogle fejl i emils tekster, men  i det store og hele har han et vældigt godt greb om tysk og har tilsyneladende forstået de vigtigste ting i tysk grammatik.

Til lykke, Emil., Jeg synes at du er kommet meget langt i tysk.


Brugbart svar (0)

Svar #12
15. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#11 selvfølgelig skal der være et par fejl. Hvis der ikke er fejl vil læren få mistanke

Brugbart svar (1)

Svar #13
15. oktober 2014 af Stygotius

At sige "Heißt er mere fint" er nonsens.


Svar #14
15. oktober 2014 af Karlse

Tak, alle sammen. ??

Brugbart svar (0)

Svar #15
16. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#13 Du taler af hvad du mener, men jeg taler af erfaring, hmm hvem kan man mest stole på?

Brugbart svar (1)

Svar #16
16. oktober 2014 af Stygotius

All right, du kan da tro hvad du vil.


Skriv et svar til: Min første stil på Tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.