Dansk

Dannelserejse

20. november 2014 af Per12345678 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej! Jeg er igang med en dansk opgave, hvor jeg skal skrive om dannelserejse og derved har jeg et sprøgsmål til jer der ude. Det lyder på: 

Er dannelsesrejse en uddannelsesrejse?

På forhånd tak..


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. november 2014 af Ganymedes

Ja, delvist. Det er en rejse, hvor man har henblik på at udvikle sig selv eller få en uddannelse.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. november 2014 af rakijovic

dannelse: tilblivelse, skabelse, vorden, genesis, opståen, tilvirkning, fremstilling; stiftelse, grundlæggelse, oprettelse, indretning; aflejring, formation; kultur, civilisation, opdragelse, uddannelse; velopdragenhed, politur, levemåde, belevenhed

En (synonym-)ordbog var måske en god julegaveidé i år? De dovne eller næriges variant: slå ord op på sproget.dk.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. november 2014 af Ganymedes

Selvom at http://ordnet.dk/ muligvis ikke er en fuldt ud godkendt dansk ordbog, finder jeg den dybt tilfredsstillende.


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. november 2014 af rakijovic

"Selvom at" ...

Fra samme boldgade som "fordi at", formoder jeg?

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. november 2014 af Ganymedes

Jeg vil umiddelbart tro, at man bør undgå at tilføje '"at" før "selvom". Jeg formoder dog ikke, at der er tale om en sproglig fejl.


Skriv et svar til: Dannelserejse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.