Projektopgaven (9. kl.)

9/11 projektopgave

07. december 2014 af tany0227 (Slettet)

Hej alle sammen! 

Jeg har projektuge her i den kommende uge, hvor overemnet er "vendepunkter og udvikling". Mig og en veninde har så valgt underemne "9/11" . 

Vi har lavet vores problemformulering, men ville hører om der var nogle, som havde nogle gode informationer eller kilder, til at få løst problemformuleringen.. :) 

Problemformuleringen er: 

Problemformulering:

Vi vil redegøre for forløbet 11/9 - hvad der skete og hvilke øjeblikkelige virkninger det fik.Vi vil undersøge hvilken betydning kampen mod terrorismen har fået for almindelige mennesker, primært  i USA. Hvilken betydning har angrebet på WTC fået for Danmark og frygter vi terror i Danmark?

Hvordan har sikkerheden f.eks. ift flyrejser udviklet sig efter angrebet?

Hvilke konsekvenser har angrebet fået for henholdsvis USA og Danmark?

Hvordan mon det bliver i fremtiden?

Hvis der er nogle som har en gammel opgave el. lign liggende omkring emnet, vil vi også meget gerne se den hvis vi må, så vi evt. kan lade os inspirere.. 

Er der nogle som har en god ide til hvad man ellers kunne skrive om inden for 9/11, må i meget gerne skrive det. Vi vil også super gerne kontakte nogle folk og lave nogle interviews, men hvem kan man kontakte på det område? 


Svar #1
08. december 2014 af tany0227 (Slettet)

Slet ingen som ligge inde med nogle oplysninger eller ideer? 


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. december 2014 af Akademisk

jeg har noget, men det er på gymnasieniveau så ved ikke, om det kan bruges?


Svar #3
09. december 2014 af tany0227 (Slettet)

Jo tak :) 


Skriv et svar til: 9/11 projektopgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.