Debat

HHX eller STX?

28. januar 2015 af masteren123
Hej

Jeg er en dreng, som skal til at vælge en ungdomsuddannelse, men jeg er kommet meget i tvil her på det seneste. jeg har tænkt mig at jeg måske gerne vi have en videregående uddannelse, som omhandler økonomi, og jura men på den anden side er jeg også list tvivl op jeg vil ændre mening. Fordi, at medicin studiet også interresere mig. Hvad er jeres erfaringer. Jeg har hørt lidt om at på STX lærer man nogen man aldrig kommer til at bruge. Hvad er jeres mening?

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. januar 2015 af Mundo

Jeg kan helt klart anbefale STX, da det giver dig en bred viden. Det er nok rigtigt, at meget af det man lærer ikke er noget, man kommer til at bruge, men det er stadig godt at have en bred viden. Når du interesserer dig for økonomi og jura, kan du måske vælge en samfundsfaglig linje på gymnasiet. Hvis du gerne vil ind på medicinstudiet efterfølgende, kan det være en god ide at vælge en naturvidenskabelig linje med matematik, fysik og kemi på højt niveau. Men du kan også tage suppleringskurser efter gymnasiet, så det er ikke altafgørende at du har haft disse fag på højt niveau. Jeg tror at STX giver de bedste forudsætninger, hvis du efterfølgende vil på universitetet. Men du skal også tænke på hvad der interesserer dig mest.


Skriv et svar til: HHX eller STX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.