IT

HASTER! Mere ledig plads på mac hjælp?

19. maj 2015 af Linda95 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej 

Er der nogen som er brugere af mac og kan hjælpe mig med at skaffe plads på min computer. Der står jeg har 16 GB film på min hardisk og jeg har ingen vel og heller ikke iMovie. Derudover går der 80 GB til andet og jeg har næsten ingen programmer. Mit skrivebord og mapper er tomme jeg gemmer intet på min computer hvilket skyldtes mangel på plads. Nogen der kan hjælpe jeg skal opdatere min computer grundet fejl i den opdatering jeg har. Håber nogen kan hjælpe! 

Desuden vil jeg høre om man kan få gratis GB af dropbox når man er studerende ? 

Mange tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. maj 2015 af hesch (Slettet)

Du tror ikke du har film på harddisken, men det tror din Mac.

Sådanne film har det med at fylde meget, og du kan derfor søge efter filer, der fx fylder mere end 100MB. Så må din Mac jo "ud med sproget" og fortælle hvor den finder disse. Jeg har ikke selv Mac og ved derfor ikke hvordan du søger, men den skal vel kunne formås til det. Når du har fundet disse film, så slet dem, og dit problem er løst. ( har du kigget i en mappe, der kunne hedde "temporære filer"? )

Prøv at få din Mac til at rydde op på harddisken ( ved ikke hvordan ). Tøm din papirkurv, osv.

Der findes sådanne "tjenester", som man kan ringe til. Du kan tillade dem, ( de forklarer hvordan ), at kigge ind i din computer via nettet. De skal f..... nok finde de filer ( film ), og kan også fjerne dem på et splitsekund online. Gå evt. hen i forretningen hvor du har købt din Mac og spørg efter hjælp til "film-rydning" af din Mac. De har nok sådanne telefonnumre du kan ringe til.

Selv savner jeg de gode gamle DOS-dage, hvor man med mærkværdige eder og besværgelser kunne finde hvad som helst. Nu kører det hele per automatik, og hvis den ikke rækker, er vi "på den".


Svar #2
21. maj 2015 af Linda95 (Slettet)

Mange tak for svaret! Jeg prøver at finde ud af det. Og tak for alle de tip :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juni 2015 af Seshat (Slettet)

Der findes programmer, som kan fortælle dig hvilke filer, der fylder mest på computeren. Et eksempel er Disk Inventory X, som er ganske simpelt at bruge.

1) Hent programmet her og åben det. 

2) Vælg det drev, der skal ryddes op i.

3) De firkanter, der fylder mest, er de største filer på computeren. Slet dem, du ikke skal bruge, ved at højreklikke på firkanten og trykke "Move To Trash".

4) Tøm din papirkurv, når du er færdig.

Angående pladsen på Dropbox er der nogle ting, du kan gøre for at få lidt ekstra plads. Se på dette link.


Skriv et svar til: HASTER! Mere ledig plads på mac hjælp?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.