Debat

Side 3 - Uselvstændige unge!

Brugbart svar (0)

Svar #41
19. juli 2015 af LeonhardEuler

#19 : Du har tydeligvis misforstået konceptet med funktionen "brugtbart svar" - sandsynligvis en fundamental oversættelsesfejl til facebooks "like"-funktion. 

Ikke desto mindre udarter det sig, som en tåbelig og pueril måde at vise sin støtte til en eller flere af sine sympatisører, især når man efterfølgende udtrykkeligt bemærker denne handling i en kommentar. Analog med et barn, der stolt fortæller sin fader om sine succes'er. 

En trøst kan vel være, at du ikke er den eneste. Man kan kun håbe på, at de næsten ikke-eksisterende moderatorer kan fjerne den funktion.

#38:


Hvad er du i gang med?? Du har temmelig taget en stx og er i gang med en bibliotekar udd. eller teolog udd. eller en eller anden ubrugelig udd. hvorefter du kommer til at side på kontanthjælp resten af dit uduelige liv.

Modigt (eller dumt) at kalde bibliotekaruddannelsen eller teologuddannelsen for "ubrugligt". Tidligere hørte disse uddannelser til mængden af de mest presigefyldte uddannelser. Der var et tidspunkt, hvor skriftens kunst næsten kun var forbeholdt præsterne og bibliotekarerne (bogholderne).   

Nu om dage står de for kulturformidling, organisation og formidling af information. Du portrætterer dig selv mere og mere som en liberal samfundskritiker, der er total ligeglad med den danske kultur og deres værdier hertil.

Mens jeg nyder godt af, at jeg har taget mig tid til, at finde den rigtige og mest spændende udd. Hvor jeg også kan se hvordan jeg hjælper folk.

Hvordan hjælper du folk, hvis du fortsat snylter på det danske velfærdsystem?  Af det ovenstående virker du heller ikke til at respektere visse folk (såsom folk med bibliotekaruddannelsen eller teologuddannelsen) og sammenkobles det med dine liberalistiske tankegang, virker du snarere som en parasit på det danske system. 

Af det faktum, at du skal benytte adskillige år til at finde "den rigtige og mest spændende uddannelse", understøtter kun påstanden "at din dannelse er uheldig".


Brugbart svar (0)

Svar #42
20. juli 2015 af Stats

"dannelse, betegnelse for dels en pædagogisk norm ved valg af indhold i opdragelse og undervisning, dels en social norm, der udpeger en bestemt adfærd, væremåde, opførsel og viden som dannet."

Hvor er det uheldige ?

"Modigt (eller dumt) at kalde bibliotekaruddannelsen eller teologuddannelsen for "ubrugligt". Tidligere hørte disse uddannelser til mængden af de mest presigefyldte uddannelser. Der var et tidspunkt, hvor skriftens kunst næsten kun var forbeholdt præsterne og bibliotekarerne (bogholderne).

Nu om dage står de for kulturformidling, organisation og formidling af information. Du portrætterer dig selv mere og mere som en liberal samfundskritiker, der er total ligeglad med den danske kultur og deres værdier hertil."

Historie... Tak.. Men ved godt at de var store før i tiden. Men i dag kan vi godt undvære dem, og hvis man ved før man tager udd. at der er høj arbejdsløshed, så er man jo selvforskyldt. Dermed også en idiot.

Jeg nasser ikke på samfundet! Jeg har knoklet siden jeg var 13 år til 20 år, på arbejdsmarkedet. Regeringen investere i mig, hvorefter at jeg skal betale dem tilbage når min udd. er færdig via skatter...

Jeg havde været en nasser, hvis jeg flyttede ud af Danmark efter udd.
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #43
20. juli 2015 af Stats

Men det kunne være sjovt hvis I andre herinde ville komme med et bud på #0
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #44
20. juli 2015 af Stats

Tillader mig lige at besvare #16 og #20

Jeg mener selvfølgelig ikke at bøger skal afskaffes. Det jeg mener er, at den unge person alligevel sidder ved computeren lige så snart de kommer hjem. De fleste unge mennesker i dag, er født og opvokset med en tablet i hånden. Når man vil undersøge noget, så bliver det via Google. Størstedelen af den unges tid, går på at sove, og lige efter må det være internettet. Internettet har jo den fremragende funktion, at man kan stort set finde alt derinde.

"Hvis du skal isolere selv i dit eget hus, og du ikke ved hvordan, så vil de ældre mennesker forhører sig i et byggemarked, eller finde en bog hvori de kan finde en instruktion... Det unge menneske vil her, forhører sig blandt venner og/eller Google det."

Jeg mener, at bøgerne skal være dér hvor de unge opholder sig. Og det må nok være på computeren.

Jeg diskuterede det også med min søster (hun er ikke skole glad, og går ikke i Folke/privat skole og er underlagt et projekt som kommunen har lavet, som skal gøre hende i stand til at kunne tage 9. klasse), min søster fortæller, at det er fordi hun ikke gider at læse, og ville med glæde lytte til det, hvis det blev læst op for hende... Konklusionen på det, må vel være, at det er for kedeligt at læse om noget der ikke interessere hende.

Hvis vi tænker os om,
De matematik/ fysik/ kemi glade personer, havde sjældent læst i faget dansk...??
De dansk glade personer havde også sjældent læst på matematik/ fysik/ kemi faget...??

Hvis bogen nu var på telefonen eller på computeren, så tænker jeg, at incitamentet til at få læst på det mere kedelige stof var større.

(Hvor mange unge mennesker besøger biblioteket?)

I-bøger er i stærk fremgang, da den kan det samme som en bog + den kan have interaktive illustrationer + den kan have videoer + den bliver fornyet hurtigere end de traditionelle bøger.
E-bøger er bare en bog på computeren og kan ikke så meget som en alm. bog. (men den unge sidder alligevel på computeren, så incitamentet må stadig være større)

Og om det er godt med CAS eller ej, de kommer an på hvilket mål man har.. Hvis man skal være historiker, bibliotekar eller præst e.lign så kan det vel være ligegyldigt om de kan regne toppunkter ud, og at de siger "Solve"

Jeg forestiller mig også, at ved brugen af ctrl+f, så har man også læst det første gang, og kender konteksten
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #45
20. juli 2015 af Stats

Ad #16
- smatty, er du idiot?
- vil du afskaffe bøger nu?
- der findes sku da forhelvede intet mere lærerigt end at sidde behageligt med en bog og suge viden til sig.

Er du overhovedet i stand til at kunne besvare #0?
Det virker som om, at du elsker det, som de unge i #0 henviser til. Du må da nok være den største modsætning til disse unge mennesker som der bliver henvist til i #0.

- at du så hellere vil glo på en flimmerskærm med dine facebook-tabs klar som backups er dit problem, men du skal kraftedme ikke komme her og give bøgerne skylden for din egen ubegavethed.

For det første.. Anvender ikke facebook til skolerelateret. Det må være en af dine fordomme...
For det andet... Du har allerede vist din begejstring over for bøger, så det kan i din optik vel aldrig være bøgerne der er noget galt med. Jeg må da også hurtigt lige sige, at jeg absolut ikke var skole glad i folkeskolen, og fik et snit på omkring 2,4. Derfor tager jeg udgangspunkt i mine egne erfaringer. Men jeg vil med glæde hører hvad du mener, der gør at unge mennesker gør som de gør , som #0 henviser til... Er dit forslag, at de skal have flere bøger? Eller skal bøgerne udvides med 200 sider mere???

Ad #20
- Trods ordvalget i kommentar #16 ikke er velegnet til debatforum, så må jeg alligevel erklære mig enig i denne ALMAMERENGUE.

Derudfra kan man vel også konkludere at du heller ikke kan besvare spørgsmålet i #0.

- Derimod må jeg erklære mig uenig med #14 og #15, som bevidst eller ubevidst ser bort fra visse faktore

Hvilke faktorer? Det kunne måske være relevant at høre. Det kunne give et fingerpeg om vi nærmer os til at kunne besvare spg. i #0.

- i første omgang kan man diskuterer forståelsen af begrebet "præcis". Der er vel grund til, at moderne matematikbøger ikke er opbygget aksiomatisk og af formen "sætning-bevis-sætning-bevis". En matematikbog er ikke en videnskabelig ordbog, hvor sætninger slås op, men snarer et redskab, der med ord, eksempler og bevis skal give læseren mulighed for at forstå og få indsigt i en sætning eller et emne

Korrekt. I-bøger er her gode til at kunne give en dybere forståelse med alle de programmerede funktioner der gør det nemmere for brugeren at visualisere det.

- "smatty" nævner ydermere ivrigt funktionen "ctrl + f" og får det til at fremstå, som udelukkende positivt. Det er jeg også skarpt uenig med. Det sine uundgåelige sidekonsekvenser. Tendensen bliver bare, at "man" med denne funktion tager dele ud af deres kontekst uden at forstå det essentielle ovenstående skrift

Man læser vel før man laver opgaver?? Eller plejer du bare at køre de 300 sider igennem og håber på at finde svaret?

- en sidste kommentar: Hvis man ikke kender til stikordsregisteret så er man da nærmest (som det bedst kan udtrykkes) født i går

Tja... Har aldrig gået op i skolen før jeg blev 18, så stikordsregisteret var fjernt for mig. Jeg læste sjældent, så hvordan skulle jeg vide det???
Det kunne måske også have noget med at det var dårlige lærer som aldrig fortalte os, hvor godt et stikordsregister kan være..
Og der er vel ikke den store forskel på "ctrl + f" og stikordsregister...?
Måske er du lidt teknofobisk?
- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #46
20. juli 2015 af mette48

Tilbage ved PCen, havde ikke regnet med at skulle på tur med familien, så havde jeg ikke startet tråden på det tidspunkt.

Efter at have læst indlægene her, synes vi skal overlade denne tråd til smatty og ALMAMERENGUE og andre ligesindede. De har allerede godt fat i den.

Så starte en ny diskution i en anden tråd. Jeg har ikke et navn til tråden lige nu, men jeg vender tilbage.

Mette48


Forrige 1 2 3 Næste

Skriv et svar til: Uselvstændige unge!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.