Studievejledning

Forbedring i 3g

05. august 2015 af sahsa (Slettet)

Hej 

Jeg er en pige som har mit sidste år tilbage på gymnasium. Jeg vil gerne forbedrer mit snit, hvis jeg skal have mulighed for at opfylde min drøm om at læse Odontologi (10,1 i Aarhus). Her forleden faldt jeg over en kommentar, hvor en dreng understreger at hvis man har doven eller mindre aktiv i de sidste to år, er mulighed for at ændre sig ikke særlig gode. Jeg er hverken doven eller mindre aktiv i timerne, men deltager og laver mine ting og afleveringer til tiden. Jeg er deltager bare ikke så meget at det rækker til topkaraktere. Mit spørgsmål er om man har mulighed for at få topkaraktere det sidste år, hvis man virkelig giver den en skalde. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. august 2015 af Stats

Selvfølgelig...

Karakterene til hver elev, vurderes af den respektive lærer... Din lærer vil sandsynligvis anvende dine tidligere afleveringer, (og også nye). De nye vægtes højest, da den fortæller hvor godt du klare dig i dag.. Ved mundtligt, erindre læreren din præstation i timerne. Herunder hvis der også er afleveringer, vil disse også blive brugt til vurderingen... (specielt hvis han ser at dine afleveringer er 12-12-12-12), så vil læreren automatisk få et indtryk af, at du er skide god. Derved vil din mundtlige karakter (heldigvis eller desværre) trække op. - Afleveringerne vil sandsynligvis blive set på først, da det er nemmere at vurdere en karakter ud fra.

Men du skal virkelig kæmpe, da din lærer sandsynligvis allerede tænker "Der kommer 7 tallet"

(For ikke at sprede forkerte oplysninger, må jeg informere, at dette er hvad min lærer fortæller og mine personlige forstillinger og hvad jeg selv ville gøre)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. august 2015 af LubDub

Tag en snak med underviserne i de fag hvor du mener, at du kan forbedre dig, og spørg dem om hvad der helt præcist kræves af dig for at få 12/12


Svar #3
05. august 2015 af sahsa (Slettet)

Så muligheden er der, men det er spørgsmål om kamp til stregen. Jeg vil selfølgelig gør mit bedste. Angående afleveringer så ligger jeg til 7 i næsten alle skrift. Er der mulighed for at forbedre det samtidig med det mundtlige

Brugbart svar (0)

Svar #4
05. august 2015 af Stats

Hvis du læser på det nye stof, så har du det nye stof at snakke om, derved trækker det op i den mundtlige karakter. De skriftlige afleveringer er som regel et mix, af det nye stof, og lidt af det gamle... Så umiddelbart vil svaret være ja.. Der er mulighed for at forbedre det skriftlige og det mundtlige på samme tid.

Til dine skriftlige afleveringer, kan du med fordel anvende, blooms taksonomi.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #5
05. august 2015 af sahsa (Slettet)

Tak for svaret. Det gav mig motivation at muligheden er der og med dine råd går det nok ikke galt. Hvis du har mere som du synes jeg skal gøre for at forbedre må du gerne endelige skrive dine gode råd.

Skriv et svar til: Forbedring i 3g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.