Studievejledning

gymnasieskift?

02. november 2015 af daisyflora (Slettet)

Hej. Jeg er en pige på 17 år, der går i 2.g. Jeg overvejer rigtigt meget at skifte gymnasie, da jeg ikke føler mig tryg og accepteret i min klasse. Hver gang jeg eksempelvis svarer forkert på noget i timen bliver jeg set ned på. det resulterer at jeg ikke har lysten til at komme i skole længere, hvilket selvfølgelig medfører en masse fravær og karakterer der falder. Jeg har i en længere periode haft søvnproblemer, hvor jeg kan vågne op til 3-4 gange om natten. Jeg græder tit inden jeg skal sove, fordi jeg føler alt går den forkerte vej og jeg har så høje krav til mig selv. 

Mine lærere er heller ikke de bedste og ser meget ned på folk, hvis man er fraværende. Jeg går jo på gymnasiet for at opnå et snit jeg kan bruge til noget senere hen. Derfor bekymrer det mig meget, da jeg altid har været dygtig i skolen.

Jeg har derfor tænkt på at skifte gymnasie, men ved ikke om det ville være en dum beslutning.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. november 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)

Hej recep.

Ja nu går jeg ikke rigtig på gymnasiet ( er 9.klasser). Men hvis jeg var dig ville jeg helt klart flytte, for du kan ikke komme nogle vejne med sådan en tilværelse som din. Du kunne flytte til et gymnasium du synes godt om. Og måske kender du nogle der går der. 

ønsker dig held og lykke.


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. november 2015 af itsbirdy (Slettet)

Kender flere, som skiftede klasse i 2.g, så det skulle gerne være muligt, tror bare at man skal vælge en linje, som ligner den, som man havde førhen. 

Håber og ønsker dig det bedste! :)


Svar #3
04. november 2015 af daisyflora (Slettet)

Tusind tak for jeres svar :-) - jeg har fået snakket med min studievejleder og det tyder på at jeg skifter gymnasium

Skriv et svar til: gymnasieskift?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.