Studievejledning

skoleskema?

10. december 2015 af OnceUponATime

Hej, jeg har svært ved at forstå mit skema fra SDU. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg skal aflæse det? Jeg starter nemlig på 1. semester her til februar, men forstår ikke at der er lagt så meget ind og så mange farver og tal og lignende.

Jeg har her vedlagt mit skema. Håber nogen kan hjælpe mig med at forstå noget af det der står.

Inde under blackboard står der:

onsdag 2. februar. 15.00-17.00. Odense U1. Modul 1- celler og væv(F16). skills training.

Jeg fik at vide, at F16 var mit hold. Passer det?

Vedhæftet fil: skema.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. december 2015 af K92H (Slettet)

Det var godt nok et noget bøvlet skema, men ser det som om, at de forskellige farver er forskellige hold. Så dit hold (F?) har undervisning tirsdag og fredag. Men du må ikke hænge mig op på det! Ellers så prøv og skriv til enten administrationen, en studievejleder eller en tutor, hvis i er blevet introduceret til dem endnu. De kan garanteret give dig en forklaring :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. december 2015 af PSXL

Skemaet er ikke dit personlige skema. Det får du temmelig sent. Du ser alle holdtimerne her, som er inddelt efter, ja, bogstaver og farver. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. december 2015 af JEEJ2008

Du kan gå ind og hente SDU app'en hvor du bl.a. får dit eget skema. Ellers hvis du har fået dit logon kan du logge på e-learn og se det :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. december 2015 af Masood5

Mm du skal nok vænne dig til dem.


Svar #5
25. december 2015 af OnceUponATime

Mange tak for svar. Jeg er ikke vant til termerne endnu, så hvad er e-learn?
Jeg ved hvordan jeg logger ind på sdus hjemmeside, og dermed kommer frem til "selvbetjening". Er det herigennem jeg kan komme ind på e-learn?

Brugbart svar (0)

Svar #6
25. december 2015 af K92H (Slettet)

#5 Mange tak for svar. Jeg er ikke vant til termerne endnu, så hvad er e-learn?
Jeg ved hvordan jeg logger ind på sdus hjemmeside, og dermed kommer frem til "selvbetjening". Er det herigennem jeg kan komme ind på e-learn?

Jeg vil tro e-learn er jeres "portal", eller hvad sådan noget hedder. Lidt ligesom Lectio på gymnasiet eller Absalon som bruges på KU.


Brugbart svar (0)

Svar #7
26. december 2015 af Masood5

Between OnceUponATime gætter på det er medicin du skal studere?
Har 2 vigtige bøger som jeg sælger xD Interesseret??


Brugbart svar (0)

Svar #8
26. december 2015 af PSXL

#5 E-learn er blackboard, og det er vores "portal", som #6 siger. Her er skemaet, forelæsningsslides, instruktornoter o.a. 


Svar #9
30. december 2015 af OnceUponATime

Mange tak!
@Masood5 det er rigtignok medicin. Hvordan vidste du det? Jeg er dog endnu ikke startet og tør derfor ikke købe bøger endnu. Hvis du stadig har dem til den tid, kunne det jo være interessant. Hvilke bøger er der tale om?

Brugbart svar (0)

Svar #10
30. december 2015 af parvalaura

Celler og væv er navnet på modul 1 :-) Og medicinerne er vist de eneste der rigtigt bruger U1. Velkommen til et fantastisk studie!


Brugbart svar (0)

Svar #11
30. december 2015 af Masood5

OnceUponATime
Mm fordi jeg også studerede medicin i 3 første måneder her i vinterstart og vi havde samme forløb. Ja, jeg gemmer dem til dig så du må også gerne huske må mig når du får brug for bøgerne. Du kommer til at bruge de her bøger til start men ja når du sikker så kan du skrive en besked til mig:
Genesers histologi, nyeste version, annemarie brüel, erik ilsø christensen og andre.
Berne & Levy PHYSIOLOGY (sixth edition), det er nyeste version, bruce M. Koeppen og bruce A. Stanton

Brugbart svar (0)

Svar #12
30. december 2015 af PSXL

Til #0 kan jeg anbefale at købe Histologi kompendium fra Munksgaard, som er supplerende til Geneser. Dog vil jeg anbefale at kigge på andre fysiologibøger end lige Berne & Levy - her kan du kigge på Boron & Boulpaep og Rhoades & Bell. SDU giver selv sidehenvisninger til B&L i første modul, men i modul 2 gives der sidehenvisninger til alle tre bøger. 

Der er en del studerende, der ikke kan lide B&L og desuden har givet den øgenavnet "burn and leave it", jeg kan heller ikke selv lide den, og jeg har kigget på alle tre. Det er selvfølgelig meget individuelt, så jeg foreslår, at du går ned i boghandelen og spørger ad og kigger i de forskellige bøger :-)

Og Geneser er super. Meget detaljerig - nogle gange alt for meget, men du kommer til at savne den på modul 2, når du kommer til anatomien.... Så skal du virkelig se, hvor lang tid du kan bruge på at læse meget få sider ;-)


Skriv et svar til: skoleskema?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.