Billedkunst

idé til projekt billedkunst

30. marts 2016 af vokslos (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg skal igang med mit eksamensprojekt, hvor emnet er modsætninger. Jeg tænker at jeg gerne vil arbejde med foto, og har overvejet modsætningerne natur/by eller rig/fattig. Jeg mangler at finde en idé til hvad jeg skal lave af produkt, altså hvad jeg skal tage billeder af, og hvad det er de skal vise, nogle gode idéer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2016 af IsaScience (Slettet)

Overvejelser omkring budskab og målgruppe er alpha-omega, hvor et mindmap, brainstorm o.a. klart kan anbefales. Det kan hjælpe med at samle dine tanker og ideer til et samlet hele. Du kan sagtens vælge at kombinere natur/by og rig/fattig, hvor sidstnævnte kan fortolkes på flere måder, men det er selvfølgelig helt op til dig og dit overblik. Det er lidt svært at give råd, da du endnu ikke har sat dig 100% på et emne eller budskab endnu. Hvad vil du fortælle med det (politisk/filosofisk/æstetisk...)? Hvilken følelse skal tilskueren stå tilbage med? En god ting er at tænke i KISS-princippet - simple løsninger kan nogle gange give det største udtryk.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. april 2016 af navneterperry (Slettet)

Har selv lavet et billede, hvor jeg har tegnet konturene meget realistisk, men brugt de "virkelige farvers" kontrastfarver til at farvelægge med. Dvs. at de grønne blade på træet blev røde osv. Bare en idé til hvordan du kan få modsætninger ind. 


Skriv et svar til: idé til projekt billedkunst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.