Studiejob

Su tilbagebetaling??? hvornår

02. april 2016 af Millepigen23 (Slettet)

Hej. Måske nogen kan hjælpe herinde.
Jeg kom ind på en uddannelse i nov. Opstart d. 18 januar. Der har været opstarsmøde i start januar + masser af mails man skulle bekræfte, bøger der skulle købes m.m.

Jeg blev syg d. 15 januar, og orienterede skolen herom skriftligt og telefonisk. Samtidig havde jeg købt bøger, og fik tilsendt lektier af klassekammerater + fulgte med i facebook gruppen læren havde oprettet.

Pga. en tragisk begivenhed der skete d. 28 januar måtte jeg melde mig ud, i håb om at komme med på det næste hold.


Nu slog det mig pludselig om jeg skulle betale SU tilbage? Jeg har intet fået pr. mail. Men når jeg går ind på MIN SU, står der blot " uddannelse afbrudt/ ikke påbegyndt". Hvilket ikke helt er sandt, eftersom jeg var startet, og havde kontakt til dem konstant.


- Skal jeg betale su tilbage?


UDOVER dette havde jeg studiejob ved siden af, hvor de ved en fejl har overført 11.444 kr til mig. Fribeløbet er vidst på 7.000 omkring. Måneden efter skulle jeg betale 5600 kr tilbage, de havde ved en fejl givet mig for meget i løn. DVS. kan jeg få et tilbagebetalingskrav pga dette? Det er jo ikke MIN fejl, det var en fejl de lavde i deres lønninger, den skal jeg vel ikke bøde for? 



Hvornår modtager man tilbagebetalignskrav? begynder at blive lidt nervøs,da jeg simpelthen ikke har pengene, og i forvejen har brugt omkring 2.000 kr på bøger. 


Skriv et svar til: Su tilbagebetaling??? hvornår

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.