Studievejledning

Rysensteen Gymnaisum

20. april 2016 af fks10

Hej jeg har søgt ind på rysensteen på første prio,

og jeg bor pt. i gentofte dvs. det tager mig 20 minutter at komme fra mit hjem til gymnasiumet med offentlig transport. Jeg har også sendt en motiverende ansøgning derind. Nogen der ved hvor stor chancer jeg har for at så at komme ind.

er der nogle tidligere elever der går der eller nuværende elever, der kan fortælle mig om hvordan det er at gå på gymnasiumet :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. april 2016 af Annamisa

Så vidt jeg kan forstå, optager Rysensteen nu både på baggrund af afstand, og hvilke "udlandske kompetencer" man har, som f.eks. udlandsophold. Det kommer derfor lidt an på, hvordan du har skrevet din motiverede ansøgning. Har du dokumenteret eller givet et eksempel på, at du har interkultuelle kompentencer?

I forhold til selve Rysensteens miljø, så går jeg der ikke, men min søster og nogle af mine venner gør. De siger, at der et rigtig godt socialt miljø, men at det ikke er divers. Derudover siger de også, at der er lidt hårdt fagligt og at selve klasseundervisningen kan være konkurrencepræget, men det kommer selvfølgelig an på, hvilken studieretning man har valgt.

Bottom line, hvis man ikke har noget imod at give den en ekstra skalde nogen gange, så er Rysensteen et fint gymnasium med et godt socialt miljø. 


Svar #2
21. april 2016 af fks10

Jeg vil helst blive optaget på rysensteen på baggrund af min interlektuelle kompetencer, hvor jeg har skrevet at jeg går op i globalisering, jeg er selv vokset op som to sproget som jeg kender meget til det store kultur møde mellem danmark og min egen kultur.

Jeg har valgt studieretningen Sam A Engelsk A Mat B. Tre fag som jeg vægter meget højt, og jeg har personligt altid været en ''skolepige''. Og aldrig været den der pjækkede, men klaret mig godt socialt alligevel. Men det også fordi min skole, også er generelt meget konkurrencepræget. 

Findes der elever på rysensteen der ikke bor i vesterbro eller indre by? 

Tak på forhånd :) håber jeg kommer ind. 


Skriv et svar til: Rysensteen Gymnaisum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.