Historie

Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning

19. juni 2016 af Atreiner (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvilken sammenhæng finder du mellem Nazist tegningen af Lars Løkke og tegningen af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Jeg skal perspektivere dem - og ønsker at hører hvad i anser som det mest væsentlige? :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2016 af Ligegladmeddet (Slettet)

Begge er udtryk for ytringsfrihed. Lars Løkke tegningen har vakt vrede hos danskerne, mest venstre-tilhængere, ligesom Muhammed tegningerne har vakt vrede hos muslimer.

Det er et dem/os-forhold, hvis jeg selv skulle sige det. Så snart det handler om de andre, er det ''ytringsfrihed'', men når det rammer en selv eller i hvert fald tæt på, så er det ''forkasteligt og respektløst''.

Du kan spørge om målet rent faktisk var at benytte ytringsfriheden eller om det var ren provokation, fra begge sider.


Svar #2
19. juni 2016 af Atreiner (Slettet)

Tak for det. Jeg tænker også at komme ind på hvorvidt deres mål adskiller hinanden, og hvordan vi har tacklet tegningen. For som du siger har flere politikere været stærkt utilfredse med Lars Løkke tegningen og ønsket den fjernet. Man kan sige at Lars Løkke tegningen dog nærmere er en kritik af vores politik, hvor den anden var en kritik af religionen. Men egentligt er Begge tegninger jo juridiske okay, spørgsmålet er bare hvorvidt de er det moralsk.

Skriv et svar til: Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.