Dansk

”Og hvilke floder vi end spejler os i ser vi først os selv når vi har vendt ryggen til

14. august 2016 af nadi3106 (Slettet) - Niveau: A-niveau

nogen der kan hjælpe med denne sætning 

”Og hvilke floder vi end spejler os i ser vi først os selv når vi har vendt ryggen til


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. august 2016 af Smut1

Det er en interessant sætning, idet den kan tolkes på mange måder, formoder jeg :). Som jeg forstår det, gengiver et spejlbillede i en flod aldrig en selv nøjagtigt, men idet man vender ryggen til, kan man samle den følelse man har af at være sig selv med det billede, man så i floden, og dette er måske nok det tætteste, man kan komme på et ”selvportræt”.


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. august 2016 af Justitia

Jeg tænker umiddelbart:

At ét billede alene ikke kan beskrive dig som person, hvilket du først vil opdage, når dette er gået op for dig.

 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. august 2016 af Smut1

Så er vi stort set enige: Jeg tror blot ikke, at personen, der så sig selv i floden glemmer billedet umiddelbart efter, at denne har vendt ryggen til.


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. august 2016 af Capion1

Tankegangen er den samme som i det klassiske filosofiske spørgsmål:
Kan man bade i den samme flod to gange?


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. august 2016 af Smut1

I virkeligheden nej!.. men i hovedet? Principielt er intet husket som det oplevede, men hvis man tager det som standpunkt er hele verden jo en illusion.


Skriv et svar til: ”Og hvilke floder vi end spejler os i ser vi først os selv når vi har vendt ryggen til

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.