Latin

Hjælp haster!

18. december 2016 af jakobhansen1234 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Skal op i apla prøve i morgen, og er håbløs til latin delen med syntaktisk analyse og oversættelse, nogen der har nogle guld noter eller hjemmesider til at øve mig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. december 2016 af JulieW99

Lad være med at frygte for den. Det er ikke slemt når du først sidder der, og husk at den ikke tæller med i snittet. Træk vejret, det er mit bedste råd.

- - -

Vh Julie


Svar #2
18. december 2016 af jakobhansen1234 (Slettet)

#1

Lad være med at frygte for den. Det er ikke slemt når du først sidder der, og husk at den ikke tæller med i snittet. Træk vejret, det er mit bedste råd.

Tak for rådet, tænker jeg også vil bare virkelig gerne bestå med 02, har hørt 50% skal være rigtig for 02, og mit latin er lort


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. december 2016 af JulieW99

Jeg fulgte ikke med i AP, men jeg endte med 7. Hvis du kan "osteremsen," og sætte x og o, er du ret godt kørende.

- - -

Vh Julie


Svar #4
18. december 2016 af jakobhansen1234 (Slettet)

#3

Jeg fulgte ikke med i AP, men jeg endte med 7. Hvis du kan "osteremsen," og sætte x og o, er du ret godt kørende.

Hvad er osteremsen? Kan lige X og O men er dårlig til adverbial, subjektsprædikat osv, og generelt til at oversætte


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. juli 2017 af Stygotius

Det rigtige ord er "subjektsprædikativ". Det er det samme som omsagnsled til grundled, dvs. en beskrivelse af grundleddet, -en anden måde at nævne (om-sagn) grundleddet på.


Skriv et svar til: Hjælp haster!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.