Dansk

redegørelse

17. februar 2017 af hashbrowny (Slettet)

Hej, 

Er der nogen der kan hjælpe mig med at skrive en redegørelse af en kronik der hedder Pressen må nytænke den politiske dækning. 

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. februar 2017 af Moderatoren

Ja, det er der garanteret, hvis du skriver hvad du har problemer med. 


Svar #2
17. februar 2017 af hashbrowny (Slettet)

Jeg har problemer ved at vælge centrale synspunkter og at holde den sproglig sammenhæng med indledning  


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. februar 2017 af Moderatoren

Du kan prøve at indsætte det du har - så tror jeg det er lettere for lektiehjælperne at hjælpe dig


Svar #5
17. februar 2017 af hashbrowny (Slettet)

Indledning

Medierne og den frie presse er en fast bestanddel af den danske grundlov, som sammen med frihedsrettighederne udgør grundstene af vores demokrati, hvorfor de uundgåeligt må betragtes som den fjerde statsmagt. Den stigende grad af medialisering i vores samfund har dog bevirket, at nyhedsmediernes magt og evne til at påvirke befolkningen, er steget markant. Der er sket en ompriotering i vigtigheden af nyhedskriterierne, når medierne skal berette om en nyhed. I dagens Danmark er det efterhånden blevet det sensationelle kriterium, der vælges hos nyhedsmedierne, frem for det informerende og identificerende. Denne problematik behandles i Peter Bros artikel "Pressen må nytænke den politiske dækning", som er udgivet i Politiken d. 2. august 2012.

Det er det jeg har indtil videre.


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. februar 2017 af Justitia

1) Medierne er ikke en fast bestanddel af den danske grundlov.
2) "Grundstene"
3) Uundgåeligt? Nærmere uomtvisteligt eller ubestrideligt
4) "Ompriotering"

Kommentar: Du bør sondre mellem reel magt og formel magt, dette kan løfte opgavens niveau.

 


Svar #7
17. februar 2017 af hashbrowny (Slettet)

Okay tak.

Kan jeg også få hjælp til at skrive diskussion for er gået i stå. indtil videre har jeg skrevet (se nedenunder) men kan ikke komme videre.

I artiklen skriver Peter Bro ”I dag er procesjournalistikken blevet den redaktionelle rygmarvreaktion, som ethvert nyt politisk tiltag bliver konfronteret med, fordi det falder os så let”. I denne påstand mener Bro at journalisterne ikke bruger nok tid til at gå i dybden med reelle politiske spørgsmål. Han mener at den researchtid man kunne bruge til perspektiverne, kan man bruge på lave meningsmåling blandt sagesløse danskere med bevidstheden dybt begravet i spørgsmål. Inden resultaterne når indtil redaktionerne, kan tiden fyldes med motivation for at vurdere kvaliteten af fagpolitiske udspil.


Skriv et svar til: redegørelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.