Samfundsfag

Eksamen

18. juni 2017 af Abdi642 - Niveau: 9. klasse

hej, jeg kan ikke svarer på et spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde svare på. Hvilken indflydelse har radikalisering for samfundet?

svare hurtigst muligt, er til i morgen

tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2017 af NicolaiSamf

Radikalisering kan komme i mange former, men er i daglig dagens politik et begreb over en proces, hvor enkelte individer/personer over tid påtager sig ekstreme holdninger, værdier og/eller normer. Eksempelvis ved terror. Radikalisering kan derfor være roden til, at der pågrund af nogle (i forhold til samfundets holdninger og normer) ekstreme holdninger og værdier i blandt en gruppe personer, vil blive viderført til en enkelt person eller gruppe, hvilket kan føre til skade eller ændring på det samfund vi lever i idag. 

Man kan eksempelvis sige, at radikaliseringen der er sket i blandt Omar El-Hussein, Kundby Pigen og lignende terrorsager fra ind og udland, har ført til en øget usikkerhed og et øget trusselsniveau for den danske befolkning, hvilke kan føre til at de folkevalgte politikere føre forskellige politiker. Eksempelvis går i krig, stiller grænsebomme op og føre paskontrol, giver politiet flere midler/penge og bemyndigelser, sætter penge af til social området, således man kan komme radikaliseringen i forvejen, og lignende politiker.   

Jeg håber det gav svar på, hvad du søgte :-)

Vh. Nicolai    


Skriv et svar til: Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.