Latin

HJÆLP LATINPRØVE!! HASTER!!!

28. oktober 2017 af Ay77 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hey SP

Jeg går i 1.g(STX - grundforløbet) og jeg skal her på mandag op til ap eksamen(skriftlig), som består af en del med ap, hvor den anden del består af latin. Vi må ikke benytte os af hjælpemidler. Pga. den nye reform, har denne eksamen en vægt på 0,25 på mit karakterblad.

Mit spørgsmål til jer er så, om i har nogle gode råd, især mht. latindelen. Hvad SKAL man helt klart kunne? Hvordan ser prøven ud? Altså eksempler på hvilke typer af spørgsmål skal man besvare? Hvis i har nogle gode råd fra den gang i måske var op i det, så kom med dem!:) Hvis i kender til nogle links hvor der er gode ting af læse om eller hvis i kender nogle links hvor man kan øve sig, eksempler på små prøver mm. så kom med dem:))) Jeg ville være yderst taknemmelig! :)

På forhånd mange tak:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. oktober 2017 af mikkel981

Ro på.

Var også til 2 grundforløbsprøver det gik udmærket. Tænkte for meget over det, var meget nervøs især, da det tæller 0,25 selvom ikke er så meget, men kan have en stor indflydelse på dit drømmestudie. 

Det vel bare at læse pensum, og læse op på det i har lavet igennem de 3 måneder. Det var nøglen til jeg fik 12 i begge eksaminer. Held og lykke.


Svar #2
28. oktober 2017 af Ay77 (Slettet)

Mange tak for svar :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. oktober 2017 af bach3103

Mener det sværeste der kom i den sidste år i latin delen var at oversætte noget med passiv :)


Skriv et svar til: HJÆLP LATINPRØVE!! HASTER!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.