Spansk

Hjælp, spansk er mit værste mareridt

05. december 2018 af fifi15 - Niveau: A-niveau

Hej :)

Jeg sidder med en aflevering i spansk og jeg ser helt sort. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg bare har virkelig svært ved spansk. Det er sikkert helt vildt nem for de fleste, men jeg er altså bare gået i stå.

Opgaven lyder at, jeg skal skrive om hvordan min dag var/hvad jeg lavede i går.

Jeg vil gerne sige:

Først var jeg i skole og jeg nåede at komme hjem efter skole i en time. Derefter var jeg til koncert i Roskilde Domkirke, sammen med alle musikklasser fra gymnasiet, hvor jeg optrådte i koret.

Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd :)))


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. december 2018 af Moderatoren

Kig på de ting, som I har lært indtil videre i timerne. Du kan også kigge i din ordbog.


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. december 2018 af anonymemm

Estaba en la escuela. Luego volví a casa después de la escuela y estuve en una hora. Después de eso, fui a un concierto en Roskilde Domkirke, con otras clases de música de mi escuela. Actué en el coro.

Jeg lavede om på din sætning, da det ville være svære for dig selv på spansk at sige. Desuden skal det også give mening at oversætte, din sætning på dansk skal være nemmere og mere enkel når du skal oversætte til spansk. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
05. december 2018 af jbmm

...y estuve en una hora (mærkelig sætning!!, der mangler da vist noget)


Svar #4
05. december 2018 af fifi15

Hvad tænker du det er jbmm?


Brugbart svar (1)

Svar #5
05. december 2018 af anonymemm

(..) y yo era una hora.

Giver bedre mening nu så. hehe


Svar #6
05. december 2018 af fifi15

fedt, tusind tak for hjælpen:))))
 


Svar #7
05. december 2018 af fifi15

Okay som den kæmpe tumpe jeg er, har jeg selvfølgelig misforstået opgaven. Jeg skal bruge nogle af de følgende verber i min beskrivelse af dagen:

Comer, estudiar, hablar, dormir, ver, estar, trabajar. 

Så jeg tænkte jeg kunne sige: 

Jeg var i skole og talt med mine venner. Jeg tog hjem og spiste aftensmad og læste lektier. Jeg var i Roskilde Domkirke fra klokken seks til otte og sang kor. Jeg kom hjem og sov. 

Hvad ville det så være på spansk?


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. december 2018 af jbmm

Svar til #4
f.eks.: ..y estuve en allí/en casa una hora 

Svar til #7.
Kom selv med dit bud først, ellers ingen hjælp.


Skriv et svar til: Hjælp, spansk er mit værste mareridt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.