Historie

Gladiators - var det frivilligt?

16. april 2019 af mariestuart - Niveau: 8. klasse

Hej!
Jeg har tænkt over, om de såkaldte gladiators gjorde det frivilligt -  eller var det en blanding af begge? Altså at nogle gjorde det frivilligt, mens andre bare blev udvalgt og tvunget.

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. april 2019 af MaiiDevon

Det var en blanding. Mange af gladiatorene var kriminelle eller slaver, der blev købt af handelsmænd for, at de kunne slås og dø i arenaen. Andre gladiatorer meldte sig frivilligt for at sikre familien det daglige brød, selvom de vidste, at de dette kunne koste dem livet.


Svar #2
16. april 2019 af mariestuart

Okay, tror du nogle af dem gjorde det for at fremstå som helte? Altså nogle, der simpelthen gjorde det for publikums jubel?


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. april 2019 af MaiiDevon

Det har jeg ingen anelse om. Jeg tror dog, at de gladiatorer, der gjorde det frivilligt for at gøre karriere, nød publikums tilråb og hyldest.

Er det et spørgsmål, som du skal svare på? Og har du evt. nogle kilder, du arbejder med?


Svar #4
16. april 2019 af mariestuart

Jeg arbejder med noget vedrørende helte. Men der er ikke nogle specifikke spørgsmål - jeg faldt bare lige over emnet gladiatorer og vidste ikke, om nogle gjorde det for denne jubel og heltefølelse. Jeg skulle bare lige høre en andens syn på sagen - jeg kan konkludere, at jeg deler samme opfattelse som dig, så den vil jeg gå med - tak for hjælpen! (:


Skriv et svar til: Gladiators - var det frivilligt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.