Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Saldobalance til resultatopgørelse og balance

28. maj 2022 af ella122 - Niveau: A-niveau

hej jeg kan ikke få passiver og aktiver til at blive lig hianden, kan I hjælpe, jeg vedhæfter lige mit dokument. :

Vedhæftet fil: Mappe3.xlsx

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2022 af ringstedLC

Det skal de jo være, og de skal begge være rigtige:

- Tjek værdierne (igen).

- Brug "Formler" -> "Spor over-/underordnede" til at kontrollere om posterne medtages korrekt i regnskabet.

- Tjek om der add./subtraheres rigtigt i de celler, der regner.


Svar #2
29. maj 2022 af ella122

Tak fordi du tog dig tid til at svare :) 

Jeg har tjekket værdierne 50 gange, jeg kan ikke få det til at stemme, jeg ved dog godt, at passiver og aktiver skal være lig hinanden. Jeg har kun givet de informationer, som jeg har. Jeg er lidt i tvivl om jeg har regnet produktionsomkostningerne rigtigt ud? Eller hvor min fejl ellers kan ligge. Det er ikke fordi jeg ikke har prøvet :) Jeg forstår ikke helt det med "formler" -> "Spor over-/underordnede", kan du uddybe?:)


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. maj 2022 af HansenDahl98

Saldobalancen og beregninger i balancen bør tjekkes. Derefter vil balancen stemme overens. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
29. maj 2022 af ringstedLC

#2

Jeg forstår ikke helt det med "formler" -> "Spor over-/underordnede", kan du uddybe?:)

I fanebladet "Formler" findes værktøjerne "Spor overordnede" og "Spor underordnede", der kan være nyttige til at skabe overblik over hvordan cellers indhold bringes og hentes.


Svar #5
30. maj 2022 af ella122

#3

Saldobalancen og beregninger i balancen bør tjekkes. Derefter vil balancen stemme overens. 

Kan du være lidt mere specifik, jeg har virkelig prøvet alt, det er blot en opgave jeg laver for at blive bedre, og jeg aner ikke, hvad min fejl er?:)


Brugbart svar (1)

Svar #6
30. maj 2022 af ringstedLC

Jeg har set regnskabet igennem med de nævnte værktøjer og ikke fundet noget, der umiddelbart er helt galt. Jeg er dog ikke regnskabskyndig og kan jo heller ikke tjekke værdierne af regnskabets input.

Men da det er en smule uklart, hvad opgaven drejer sig om; fx hvem har opstillet regnskabet og hvordan fremkommer værdierne, kunne du måske vedhæfte et billede af hele opgaveteksten.

Et tip: Brug konsekvent samme formattering af alle tal fx tusindtalsseperator uden decimaler. Det giver bedre overblik, hvilket især er rart, når man leder efter en fejl.


Svar #7
31. maj 2022 af ella122

Hmn jeg prøver lige at uploade opgaven, den skulle gerne have været i excel, men måske er den ikke uploaded korrekt :)


Svar #8
31. maj 2022 af ella122

Den opgave, jeg er nået til :)


Skriv et svar til: Saldobalance til resultatopgørelse og balance

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.