Studievejledning

2. semester af studie, planer om at droppe ud. Kan jeg blive smidt ud for ikke at dukke op?

13. februar 2023 af urielark

Jeg er på mit 2. semester af mit studie og jeg har indset at det ikke er mig overhovedet. Jeg har bestået alt på 1. semester. Mit spørgsmål er om jeg kan blive smidt ud for ikke at møde op til noget eller aflevere noget? Selvfølgelig eksamener, men jeg snakker undervisning, altså heller ikke aflevere afleveringsopgaver.


Brugbart svar (1)

Svar #1
13. februar 2023 af MandenMedMangeHatte

Hvad studerer du?

Du bliver ikke smidt hvis du ikke afleverer dine opgaver, men du dumper højst sandsynligt kurset.

Svar #2
13. februar 2023 af urielark

Sprogfag i international virksomhedskommunikation. Der er ingen af fagene jeg skal bruge til det jeg regner med at studere, informationsvidenskab.


Svar #3
13. februar 2023 af urielark

Se tidligere kommentar. Oh, og hvis det ikke var klart, så dropper jeg ud for at søge ind på et andet studie på samme universitet. Det er så jeg kan beholde min bolig.

#1 Hvad studerer du?

Du bliver ikke smidt hvis du ikke afleverer dine opgaver, men du dumper højst sandsynligt kurset.

Brugbart svar (0)

Svar #4
14. februar 2023 af MandenMedMangeHatte

Hvis du ikke synes virksomhedskommunikation er sjovt (det lyder godt nok heller ikke særlig sjovt) så er det nok bedst hvis du skifter uddannelse.

Men jeg ved nu heller ikke om informationsvidenskab lyder særligt meget sjovere, for at være ærlig. Hvis du gerne vil have en udfordrende og sjov uddannelse så overvej en ingeniøruddannelse.


Svar #5
14. februar 2023 af urielark

#4

Hvis du ikke synes virksomhedskommunikation er sjovt (det lyder godt nok heller ikke særlig sjovt) så er det nok bedst hvis du skifter uddannelse.

Men jeg ved nu heller ikke om informationsvidenskab lyder særligt meget sjovere, for at være ærlig. Hvis du gerne vil have en udfordrende og sjov uddannelse så overvej en ingeniøruddannelse.

Hvis jeg havde evnerne, måske, men jeg er forfærdelig til matematik, altså sådan virkelig forfærdelig. Jeg føler det ville være spild at bruge min hjerne på noget i det felt, da det overhovedet ikke er noget der kommer mig naturligt eller efter terpen. Jeg havde Fysik A/Mat A på gym og det er slet ikke mig, jeg er egentlig kun glad for jeg tog det, så jeg fik nogle nørdede venner. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. februar 2023 af DrNielsen

Valg af studie er jo en subjektiv ting. Det giver ikke rigtig mening at tale om hvad vi synes er spændende.

Det oprindelige spørgsmål er om du bliver smidt ud for ikke at dukke op. Næppe. Med mindre der er obligatorisk undervisning og/eller kurser. Men ellers tror jeg man kigge på disse ting i slutningen af semestret og er der diskrepans mellem fremmøde og undervisningsmål vil man sikkert blive kontaktet.

Er det ikke bare lettere at skrive til studieadministrationen? De har ikke krav på en forklaring. Du kan bare skrive at du ønske udmeldelse per d.d.


Skriv et svar til: 2. semester af studie, planer om at droppe ud. Kan jeg blive smidt ud for ikke at dukke op?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.