Eksamensforberedelse

Hjælp til læseprøven

09. juli 2023 af Herminator3060 - Niveau: 9. klasse

Hej Alle

Jeg har i ret lang tid haft lidt svært ved læseprøven. Jeg har som forberedelse til tidligere prøver lavet alle øveprøver på Gyldendal (jeg har ikke adgang til Clio), og jeg forbereder mig rigtig meget til prøverne. Jeg er også begyndt at læse en del i fritiden, men jeg ved ikke rigtigt, om det har nogen gavnlig effekt.

Er der derfor nogen, der ligger inde med gamle prøver (fp9) i læsning?

Er der forresten også nogen, der har nogle gode tips til læseprøven?

Hav en dejlig sommerferie :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juli 2023 af MyKINGjames

Jeg er nu færdig med 9 klasse, og jeg kan endelig sige farvel til de klamme læse prøver. Men jeg må være ærlig, jeg var fandme god, jeg plejede kun at få 12 og 100 procent. Men nu giver jeg dig den største tip der findes. Du kigger lidt forkert på det. Lad mig forklar:

Øveprøver = for strategi

Læse bøger i fritid = for hastighed

Med strategi mener jeg for eksempel, at du læser spørgsmålene først, at du blandet kigger efter tal i teksten hvis det er inkluderet i spørgsmålene. At du laver opgaverne i en rækkefølge inden du når til den sværeste, du ved godt hvilken jeg snakker om, den hvor man skal læse i mellem linjerne, den skal du nemlig springe over og så lave den hvor man lægger ord i teksten netop fordi den giver flest point, og så kommer du tilbage til den svære.

Og for hastighed skal du bare læse i fritiden, det plejede jeg ikke at gøre og jeg fik et snit på 11,5 så du klarer dig. Men hvis du vil, så gøre du det bare. Men strategi er det vigtigste. Altså skim lortet, sådan noget.

Det var det jeg havde. Hvis det ikke virker, så bare snyd elskede. Det var for sjovt Ik snyd, bliv bedre.

Skriv et svar til: Hjælp til læseprøven

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.