Projektopgaven (9. kl.)

projektuge - menneskeskæbner

29. november 2023 af oliskole

Hej, vi er tre piger som har projektuge snart. vores overemne er modsætninger. Og vi vil gerne have om menneskeskæbner. Det skal have noget med hvor man kommer fra/miljøer og hvordan det påvirker ens skæbne. altså både for hvad man kan opnå i ens liv, men også omkring hvordan det influere en til at opføre sig. 

er der nogen der har nogen ide til en problemstilling eller generealt ideer?. Vi tager i mod alt. På forhånd tak<3


Svar #1
29. november 2023 af oliskole

Vi har prøvet at lave en problemstilling der lyder sådan her:

Hvordan påvirker det, at en person kommer fra enten et velfungerende hjem modsat et udfordret hjem, deres skæbne, og kan der være potentielle løsninger til de enkelte for at ændre disse skæbneforhold?

hvad synes i om den? og har i evt. nogle ideer til et krativt produkt, eller hvordan man kunne fremføre det på en kreativ måde.

Vi sætter stor pris på jeres hjælp.


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. november 2023 af MentorMath

Hej,

Måske kan I bruge noget fra dokumentaren "Børnene fra Brønderslev"

(https://www.youtube.com/watch?v=k1UvjmZZjLA).

Dokumentaren har meget fokus på systemets/kommunernes håndtering af sagen, og dækker derfor en lidt anden vinkel end det jeres problemformulering umiddelbart lægger op til. Med det for øje, tænker jeg stadigvæk, at der er noget essentielt i dokumentaren, der i den grad portrætterer den uheldige skæbne hos de børn, der vokser op under meget vanskelige og udfordrede opvækstbetingelser.

Ligeledes efterlader dokumentaren stof til eftertanke, idet den meget direkte skildrer den modsætning der er mellem det at vokse op i skæbnesvangre forhold, og det at vokse op under stabile forhold.


Skriv et svar til: projektuge - menneskeskæbner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.