Matematik

væksthastighed

31. januar kl. 16:29 af Simlars - Niveau: A-niveau

Hej har brug for hjælp til denne opgave

Vedhæftet fil: Billede1.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar kl. 17:31 af MentorMath

Hej,

Jeg har vedhæftet et bilag :) 


Svar #2
31. januar kl. 19:23 af Simlars

kan du foklare lidt mere hvordan du gør det 


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. januar kl. 19:53 af MentorMath

Hej igen,

I sådan en type opgave, hvor vi ikke har opgivet nogen regneforskrift og dermed ikke kan finde tangentens hældningen ved hjælp af den afledede funktion, må vi prøve at tegne tangenten så godt som muligt.

Jeg har forsøgt at uddybe hvad jeg mener, på bilaget. Jeg har skitseret tangenten med computermusen - så du bør selv, med blyant og lineal, så vidt muligt prøve at tegne tangenten ind og så ellers følge samme fremgangsmåde, som vist her. Dette er altså kun for at vise metoden, så du kan se hvordan det gøres i praksis og mit resultat er givetvis langt fra den eksakte hældningen på tangenten. 

NB: Når du har fundet tangentens hældningen, bør du afrunde til nærmeste hele tal, da formeringen i en population af dyr angiver et antal. Nemlig antallet af dyr populationen vokser med til et givent tidpunkt, målt i dage efter tidspunktet inden formeringen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. januar kl. 20:15 af MentorMath

Sidste del i #3, fik jeg formuleret sprogligt uklart.. 

Rettelse:

Når du har fundet tangentens hældningen, bør du afrunde til nærmeste hele tal, da formeringen i en population af dyr angiver et antal. Nemlig antallet af dyr populationen vokser med til et givent tidpunkt, målt i antal dage efter formeringen er indtruffet.


Skriv et svar til: væksthastighed

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.