Eksamensforberedelse

Hvad sker der hvis jeg får 00 til eksamen?

11. juni 2014 af 7o1 - Niveau: 10. klasse

Hej alle.

På fredag har jeg engelsk eksamen, og jeg har være så dum, at vælge et stort emne som Doping. Desværre har jeg stor eksamens angst, og jeg er bange for at gå kold, som jeg gjorde sidste år. Jeg er allerede optaget på HTX Gym, så hvad sker der hvis jeg får under 02? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Så skal du på ehvervuddannelsen. Ej :)


Svar #2
12. juni 2014 af 7o1

Seriously dude, kommer det til at have følger, hvis jeg får under 02 til eksamen?


Brugbart svar (1)

Svar #3
12. juni 2014 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)

Nej, det kommer an på dit gennemsnit, og hvorvidt du erklæres studieegnet. Så vidt jeg ved er der ingen specifikke adgangskrav for ungdomuddannelserne.


Svar #4
12. juni 2014 af 7o1

Nu kan jeg i det mindste ånde lettet. Tusinde tak og fortsæt god aften til jer begge. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Men dine karater i 10. klasse kommer til at følge på gymnasiet og universitet. De kigger på dine eksamenskarakter fra folkeskolen... Der er der en dårlig punkt.


Brugbart svar (0)

Svar #6
12. juni 2014 af JEEJ2008

#5

Men dine karater i 10. klasse kommer til at følge på gymnasiet og universitet. De kigger på dine eksamenskarakter fra folkeskolen... Der er der en dårlig punkt.


Den var ny(?) Der er da aldrig nogen der overhovedet har kigget på mine karakterer fra folkeskolen (hverken ungdomsudd. eller på Uni.) - udover at konstatere om jeg faktisk havde et folkeskolebevis :)


Brugbart svar (0)

Svar #7
12. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Ja, med det gør de altså nu :) Forstod det heller ikke første gang, så jeg spurgte nærmest alle mine lærer, og de sagde at de ville kigge på eksamenskarakterne. Tror Uni kigger på karakterne, for at se udvilklen helt fra folkeskolen af, og gym ser dem for at vudere om man er uddannelsesparat eller ej... I dette tilfælde kommer #0 ind på HTX da han sikkert allerede har fået et brev fra gym, om at han har fået et plads. Men det skaber alligevel et dårlig rygte i gym. Udover det så skal man heller ikke sigte efter at få 00 eller 02. Så er det nok heller ikke en god stilling man sætter sig, og hvis man tror at man også får 00 eller 02 i gymnasiet, skulle man måske ungå at vælge fagene eller sætte dem op til b eller a niveau ;) Dog skal det siges at men en god udvikling, og en indsats kan man altid nå at blive den nye Steve Jobs eller Bill Gate ;)


Brugbart svar (0)

Svar #8
12. juni 2014 af PSXL

#5 Du skal bare blive erklæret uddannelsesparat, så kommer du ind på gym. De kigger måske på dine karakterer, ja. Men de er slet ikke vigtige, så et 00 gør intet. Jeg tvivler også på, at folkeskolelærerne ligefrem vil sige, at de ikke kigger på karaktererne, fordi det så er meget demotiverende for eleverne - De skal jo gerne tro, at deres eksaminer faktisk betyder noget. Uni kigger bestemt ikke på folkeskolekaraktererne, det ville være dumt, idet de kun kigger på ens gennemsnit fra gym - Det ville være for ressourcekrævende for dem, når de alligevel skal i gennem mange, mange tusinde ansøgere, der skal vurderes. 

Jeg har tre kusiner i 9. klasse, som også er i gang med eksaminerne nu. Jeg siger bestemt heller ikke til dem, at deres karakterer i bund og grund ikke betyder noget, bare så længe man bliver erklæret uddannelsesparat :-D Så ville der være en sandsynlighed for, at de så tog deres eksaminer mindre seriøst, fordi de så ved, at de faktisk ikke rigtig har en særlig stor betydning, og jeg er selvfølgelig for at de tager skolen så seriøst som muligt. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
12. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#8 helt enig ^^ Som du synes så synes jeg ikke man skal gå efter at få 00 eller 02. Jeg er endt op med at få 12 i alle mine eksaminer og mangler kun to eksaminer tilbage ;)


Brugbart svar (0)

Svar #10
13. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

udover fysik deværre hvor jeg endte med at få en skide dårlig karakter. Fik mit første 4 tal i hele folkeskole tiden, og selvfølgelig skulle det være i  eksamen


Svar #11
13. juni 2014 af 7o1

Hey endte med at få et 10-tal til engelsk! :)


Brugbart svar (0)

Svar #12
13. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

Ej hvor ærgeligt :)


Svar #13
13. juni 2014 af 7o1

HAhaha?


Brugbart svar (0)

Svar #14
13. juni 2014 af PSXL

#11 Tillykke! Se, det gik jo alligevel. Hvordan var du inde til eksamen? Har selv haft meget svært med eksaminer, før jeg kom på gym, fordi jeg stammede rigtig meget, fordi jeg var så nervøs, så jeg gentog tit mig selv. Det gik heldigvis over og kan være mig selv til eksamen nu. 


Svar #15
13. juni 2014 af 7o1

Jeg sagde til mig selv, at eksamenerne ikke har en stor betydning, og det fik min angst til at falde lidt til ro. Censor og min lærer sagde, at man godt kunne se, at jeg var meget nervøs, men mit engelsk er meget god, jeg havde bare nogle udtale problemer. Jeg fik også et 10-tal i dansk, der sagde de også at jeg var tæt på et 12. Nu mangler jeg kun matematik eksamen tilbage. Og tak :)


Skriv et svar til: Hvad sker der hvis jeg får 00 til eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.