Biologi

Eksamen på Gymnasium - Celler, Kulhydrater og energi!!

18. juni 2014 af Soffe6 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej Alle. Sidder her med min eksamen, der er omgkring, Celler, kulhydrater og energi. Jeg har 24 timer til den, men da jeg har en lille dreng, så er jeg rimlig presset. Så vil elske hvis i lige havde nogle dejlige noter eller info som jeg ville kunne bruge.

- Fortæl om kulhydrater og energi i organiske stoffer, herunder hvorfor celler har brug for ATP, og forskellen på Heterotrofe og autotro organismer.

- Forklar hvordan kroppen optager, omsætter og oplagere kulhydrater. Fortæl om fedt som energikilde og oplagsnærning.

- Fedeepidemi og overvægt hos mennesker er ses som et problem, diskutere betydningen af at ophobe fedt, kan det være en fordel og hvorfor? Inddrag viden om arv og miljø!

- Hilsen en stressende mor.


Brugbart svar (2)

Svar #1
18. juni 2014 af BObama (Slettet)

Der er vel ikke særlige vilkår for personer, der har valgt at få børn?

Så du bør komme med dine egne tanker om spørgsmålene og spørger ind til mere specifikke punkter, der volder problemer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. juni 2014 af PSXL

#1 Helt enig. Hvad tænker du selv? 


Svar #3
18. juni 2014 af Soffe6 (Slettet)

Ber ikke om særlig vilkår, og valgt havde jeg ikke selv, det skete og det må man tage med. Søger ikke melidenhed eller noget, skrev baare jeg var presset.

Men jeg tænker meget på det med heterotrofe og autotrofe


Brugbart svar (1)

Svar #4
18. juni 2014 af BObama (Slettet)

Et valg har man altid med mindre man direkte bliver påtvunget noget.

http://da.wikipedia.org/wiki/Heterotrof

http://da.wikipedia.org/wiki/Autotrof


Svar #5
18. juni 2014 af Soffe6 (Slettet)

Ikke når man først var i 7 månede når man fandt ud af det... 


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. juni 2014 af BObama (Slettet)

Slettet

Skriv et svar til: Eksamen på Gymnasium - Celler, Kulhydrater og energi!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.