Historie

Problemformulering - eksamen

23. juni 2014 af Mooncat (Slettet) - Niveau: A-niveau

Har trukket "Velfærdsstaten", og har fået 5 kilder:
- To tabeller over hhv. Antallet af offentlige ansatte 1960-72 og vækstrater for nogle OECD-lande 1957-70. - - En kronik fra 1956 af J.O. Krag, hvor der tales for velfærdsstaten.
- En tekst fra 1959, som omhandler VK-planen, som vil arbejde for af formindske velfærdsstaten.
- En artikel fra 2010, hvor tre professorer kommer med deres meninger om konsekvenserne af velfærdsstaten. 
Der tales også lidt om velfærdsstaten i fremtiden.

I underviningen har vi i forbindelse med dette emne haft en minieksamen, hvor vi alle skulle lave nogle problemstillinger. En problemstilling lød således: "Hvilke udfordringer har velfærdsstaten haft fra 1980 til i dag og hvordan skal den overleve?". Jeg synes, den ville passe godt til mine kilder, men må jeg genbruge problemstillingen? Evt. hvis jeg omformulerer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Hvis der er tale om en øve-eksamen så kan den aldrig have nogen formel sammenhæng med eksamen - så ja. Men overfor din lærer viser du dig fra den bedre side ved lige at modificere den lidt.


Svar #2
23. juni 2014 af Mooncat (Slettet)

Har tænkt mig at omformulere problemformuleringen, så den kommer til at lyde lidt a la: 
"Hvilke problemer har velfærdsstaten fra 1960 til i dag stået over for, og hvordan kan velfærdsstatens fremtid komme til at se ud?"

eller

"Hvilken kritik har velfærdsstaten siden 1960 fået, og hvordan kan velfærdsstatens fremtid komme til at se ud?" 


Skriv et svar til: Problemformulering - eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.