Generelt

to vigtige spørgsmål

09. august 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

1) Hvis man tjener renter på sine penge i banken, skal det så PERSON-skattes? ligesom ens personlinge indkomst som lønmodtager?

2) Kan et land som fx Danmark sende sine fanger til et dansk fængsel i et landet land fx Bulgarien? Altså for at tjene penge? Hørte at Bent Bentsen foreslog dette,..,..


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. august 2014 af peter lind

1. ja

2. Danmark kan sende og sender også udlændninge til afsoning i deres hemlande med mindre der er problemer med menneskerettigheder. USA har også sendt fanger til udlandet


Svar #2
09. august 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Jeg taler om almindelige fanger og forbrydere...Og hvornår modstrider det menneskerettighederne?


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. august 2014 af peter lind

Jeg taler også om almidelige fanger. Hvis de risikerer tortur eller dødsstraf, vil man ikke sende dem til hjemlandet
 


Svar #4
10. august 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Læs dog hvad jeg skriver!

Bent Bentsen vil bygge danske fængsler i fx Bulgarien og sende danske fanger derned på de danske fængsler - de er under samme vilkår som i DK, men hele processen er bare billigere end i DK - men er dette lovligt?

En anden gang, Peter..: Læs spørgsmålet ordentligt!


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. august 2014 af hesch (Slettet)

#4:  Jeg forstår Peters forvirring her, for Bent Bentsen vil ikke bygge danske fængsler i fx Bulgarien. Han vil sende dem til afsoning i bulgarske fængsler, mod en mindre erkendtlighed til den bulgarske stat.

Bulgarien vil formodentlig ikke have danske fængsler i Bulgarien, ligesom Danmark ikke vil have bulgarske fængsler liggende her. EU har endnu ikke overrulet os på dette punkt.

En fremmed stat kan da heller ikke etablere en ambassade her, uden der er truffet aftale om fx udveksling af ambassader.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/EP14/Artikler/2014/05/15/182929.htm


Skriv et svar til: to vigtige spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.