Generelt

Afgangsprøver

14. august 2014 af cali2 (Slettet)

Hej

Jeg begyndte i 10.klasse i mandag, men er hurtigt blevet forvirret over de afsluttende prøver til sommer. Ved godt jeg er tidligt ude, men vil gerne have styr på det.

Altså hvad skal man op i, og hvad er valgfrit? Jeg har tysk, dansk, matematik, fysik og engelsk.

Og hvad nu hvis nogle af sine karaktere fra 9, var bedst  et fag, og nogle andre var bedst i et andet fag bare i 10 kan sine karaktere så godt blive kombineret så de bare tager de højeste?

på forhånd tak

og har prøvet at google det kan bare ikke finde noget, som jeg forstår.


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. august 2014 af MaibritG

Ift. om du kan kombinere dine karakterer fra 9 og 10.klasse, så er svaret nej. Det er udelukkende dine karakterer fra 10.klasse, der gør sig gældende - også selvom, at de bliver dårligere end dem fra 9.klasse.

Jeg kan ikke svare dig på hvilke eksaminer, du skal op i, så jeg vil anbefale dig, at spørge din studievejleder om det.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
14. august 2014 af cali2 (Slettet)

Mange tak


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. august 2014 af Isabella11

I 10. klasse er det valgfrit om du vil op i fysik og tysk i og med at de er valgfag, og altså dermed ikke nogle du behøver at have.

Derimod skal du op i dansk, matematik og engelsk både mundtligt og skriftligt :)


Svar #4
17. august 2014 af cali2 (Slettet)

Okay 1000-tak


Skriv et svar til: Afgangsprøver

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.