Dansk

Rod af Janus Bakwari

22. august 2014 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal igang med en projektopgave og vil hører om der er en som vil læse mit resume - og fortælle om jeg har det med jeg skal?:)

På forhånd tak-teksten er vedhæftet.

Vedhæftet fil: Resume af uddraget.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. august 2014 af Ganymedes

Rod handler om hovedpersonen Bakwari, som prøver at kæmpe sig op til sit mål om at blive skuespiller og hans kamp om at blive skuespiller. I uddraget hører vi om Bakwari’s kamp, blandt andet om at mestre det danske sprog, hans problemer med at blive sat i bås med andre kriminelle indvandrer og det at være brun udenpå, men føle sig hvid indeni. Bakwari vil gerne bliver anerkendt og set for sit skuespiller talent, men for at opnå dette skal han, udover at træne sit danske sprog, også finde sig selv. Det har han svært ved, da han har haft en meget svær start på livet. Bakwari bliver kidnappet af sin far og igennem hele hans barndom føler han sin mor og far kæmper oplever han sin mor og far kæmpe om hvem der skal passe ham, men denne kamp handler ikke om den kærlighed de har til ham.

Efter lang tid og det at kæmpe sig ud af kun at spille roller som indvandrer og kæmpen om at komme ud af rollen som indvandre, ”brun” lykkedes det Bakwari at slippe fortiden og sin dårlige barndom, og acceptere sig selv. Det gør også, at han kan se sin egen succes, samtidig med hans sprog bliver udvikler udvikles og han ikke længere føler sig ”Rodløs”, men en som en anerkendt skuespiller.

Flot resumé. Du opnår at holde en rød tråd gennem hele teksten og samtidig beskrive det kort, hvilket jo netop er plottet med et resumé :)


Svar #2
22. august 2014 af HFNU (Slettet)

Ej hvor er det sødt af dig at rette på det. Jeg kan godt se mine fejl, jeg er ikke helt så god til tegnsætning og nogle gange kan jeg godt skrive nogle overflødige ord.

Igen MANGE TAK:)) sødt af dig at du vil bruge din tid og hjælpe, det er noget tid siden jeg sidst har skrevet et resume.


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. august 2014 af Ganymedes

Det var så lidt :)


Svar #4
22. august 2014 af HFNU (Slettet)

:)


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

Der er en del grammatiske fejl, også i det rettede i #1.

med andre kriminelle indvandrere

Bakwari vil gerne bliver anerkendt og set for sit skuespiller talent -> Bakwari vil gerne blive anerkendt og set for sit skuespillertalent

og kæmpen --> og kampen

rollen som indvandre --> rollen som invandrer

samtidig med hans sprog --> samtidig med at hans sprog


Svar #6
23. august 2014 af HFNU (Slettet)

ja ok kan godt se at der stadig er nogle fejl- tak det vil jeg også lige ændre.

TAK:) -hvorfra ved man om et ord som skuespillertalent er et ord eller to ord??sorry det er ikke lige noget jeg kan gennemskue 


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

#6

Der er tale om ét ord, skuespillertalent, ikke om både en skuespiller og et talent.


Svar #8
23. august 2014 af HFNU (Slettet)

Er der nogen af jer der har hjulpet der ved om der skal komma før ,da på 6 linje? har forstået det som der ikke skal.?


Svar #9
23. august 2014 af HFNU (Slettet)

ok det kan jeg godt forstå nu tak igen:))


Skriv et svar til: Rod af Janus Bakwari

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.