Religion

Jesus: Dåb og inkarnation, fristelse.

12. september 2014 af superfisk - Niveau: C-niveau

Hej,

Vi skal svarer på nogle spørgsmål til et uddrag fra evangeliet om Jesus Kristus.
Nogle som kan hjælpe mig med at svarer på dem? Det ville være en stor hjælp!

Tak på forhånd! 


Arbejdsspørgsmål:
1.    Beskriv for mytens indhold med særligt fokus på,
a.    Hvorfor inddrager forfatteren den Gammel Testamentelige profet Esajas? - 
b.    Hvad er Johannes Døbers rolle?
c.    Hvordan beskrives dåb og inkarnation?

Johannes Døber i ørkenen
v1  Begyndelsen på evangeliet om Jesus Kristus, Guds søn.
v2  Som der står skrevet hos profeten Esajas:?      Se, jeg sender min engel foran dig,?      han skal bane din vej.?       v3  Der er en, der råber i ørkenen:?      Ban Herrens vej,?      gør hans stier jævne!?v4  – således trådte Johannes Døber frem i ørkenen og prædikede omvendelsesdåb til syndernes forladelse. v5  Og hele Judæa og alle Jerusalems indbyggere drog ud til ham, og de blev døbt af ham i Jordanfloden, idet de bekendte deres synder. v6  Johannes gik klædt i kamelhår og havde et læderbælte om livet, og han levede af græshopper og vildhonning. v7  Og han prædikede: »Efter mig kommer han, som er stærkere end jeg, og jeg er ikke værdig til at bøje mig ned og løse hans skorem. v8  Jeg har døbt jer med vand, men han skal døbe jer med Helligånden.«


Jesu dåb og Jesu fristelse
v9  I de dage skete det, at Jesus kom fra Nazaret i Galilæa og blev døbt af Johannes i Jordan. v10  Straks da han steg op af vandet, så han himlene flænges og Ånden dale ned over sig som en due; v11  og der lød en røst fra himlene: »Du er min elskede søn, i dig har jeg fundet velbehag!«
v12  Straks efter drev Ånden ham ud i ørkenen. v13  Og i fyrre dage var han i ørkenen og blev fristet af Satan; han levede blandt de vilde dyr, og englene sørgede for ham.
Jesu forkyndelse i Galilæa


v14  Efter at Johannes var blevet sat i fængsel, kom Jesus til Galilæa og prædikede Guds evangelium v15  og sagde: »Tiden er inde, Guds rige er kommet nær; omvend jer og tro på evangeliet!« 
 


Skriv et svar til: Jesus: Dåb og inkarnation, fristelse.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.