Religion

Kristendom

24. april kl. 20:52 af myaow - Niveau: 9. klasse

Hej, 

Jeg har trukket "bibileske tekster" i kristendom til afgangsprøven. Jeg vill gerne have noget om syndefadet. 

Har i noget ideer til et problemstilling, og måske et produkt?

Jeg er meget tvivl. 
 

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. april kl. 21:57 af MentorMath

Hej :))

Bibelske tekster er et meget vidt emne. 

Hvis du gerne vil have noget om syndefaldsberetningen, ville det være oplagt, at tage udgangspunkt i menneskets frie vilje. 

Problemstillingen er det meningen, at du selv skal formulere, men jeg vil gerne forsøge at give noget inspiration til, hvad en problemstilling eksempelvis kunne indeholde.

Hvad betød syndefaldet for mennskets relation til Gud og i hvilke tekster fra Bibelen, ser vi eksempler herpå? 

I hvilke bibeltekster kommer menneskets frie vilje, til at skelne mellem godt og ondt/rigtigt og forkert, til udtryk?

Hvilken betydning har Kristi død og opstandelse på den forbandelse mennesket kom under ved syndefaldet?

Hvis du ender med at vælge noget andet end syndefaldet, kan du eksempelvis også se på bibeltekster, hvor Guds karakter og kærlighed, til mennesket, kommer til udtryk - og hvilke steder vi gennem bibelske tekster får en forståelse af hvem Gud er.

Her kunne du tage udgangspunkt i korset og f.eks perspektivere til lignelsen om den fortabte søn.


Skriv et svar til: Kristendom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.