Engelsk

Grammatik

11. oktober 2014 af zikimm (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, Nogen der kan forklar mig subjektet(grundleden) og verballed (udsagnsled) i forhold til de understrege ord. 

1. after a ling fight to control childhood obesity, there are encourning sings that the tide is finally turning

2. the centers for Disease Control and Prevention reported on Tuesday that the obesity rate among preschoolers from poor families has fallen in 19 states and American territories, and it has risen in only thress states.

3. one in eight preschoolers in the United States is obese; among low-income children, it is one in seven

4. about one in five black children and one in six Hispanic children between the ages of 2 amd 5 are obese 

5. nobady knows for sure what factors are causing the declins 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. oktober 2014 af Stygotius

1. Kunne du ikke være sød og rar at droppe denne evindelige, idiotiske brug af "i forhold til"?? Den  giver ingen mening, og der er ingen grund til at efterligne det abesprog man bruger i DR.

2. I nr.1 skal der nok stå  "there are encouraging signs that the tide is finally turning

Subjektet er her "things", og verballedet er "are". Ordet "there" er hvad nogle kalder et "foreløbigt subjekt", men det er bedre beskrevet som et "situativ".

I den anden sætning er subjektet "tide", og verballeddet er "is turning"

3. Sætning 2. Her er subjektet (grundleddet) ordet "obesity", og verballeddet (udsagnsleddet) er "has fallen").

4. I den første halvdel af sætning 3. subjektet er "one  in eight preschoolers", og erballedet er "is".

    I den anden halvdel er subjektet "it" (=it is a case of), og verballeddet her er "is" . 

5. I sætning 4 er subjektet "one in five black childen" og "one in six Hispanic children".Verballeddet er "are"

6. I nr. 5. er subjektet i hovedsætningen "nobody", og verballedet er "knows". I ledsætningen er subjektet "factors", og verballeddet er "are causing"


Svar #2
12. oktober 2014 af zikimm (Slettet)

jo det vil jeg gerne til næste gang :) jeg skrav bare opgaveformulering ned som det stod  :)) 

men ellers mange tak for hjælpen :)  


Skriv et svar til: Grammatik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.