Engelsk

the american dream

28. februar kl. 11:17 af emmatb15 - Niveau: 9. klasse

hej jeg skal lave en fremlæggelse om the american dream søger alt det hjælp jeg kan få


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. februar kl. 11:23 af Moderatoren

Ok, når du finder ud af, hvad du skal have hjælp til, så kan du bare skrive det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. februar kl. 11:25 af Martin2Holte

"American Dream" betyder vel at alle, uanset deres baggrund, har mulighed for at opnå personlig og økonomisk succes gennem hårdt arbejde og ihærdighed, dvs høj social mobilitet.

Man kunne fx se på nogle statistikker som viser, om der er mindre sammenhæng mellem forældres og børnenes sociale klasse, indkomst, uddannelse og boligsituation (eget hus) end i andre sammenlignelige lande.


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. april kl. 10:42 af dubidubdub

Emner jeg synes du burde inkludere i fremlæggelsen:

Hvad "the American Dream" er.

Hvordan den opstod.

Hvilken indflydelse den har haft på både USA og resten af verden.

Sammenlign med samfundsstrukturen i Danmark.

Nedenunder har jeg givet et eksempel på, hvordan du kan besvare/opfylde det første spørgsmål/punkt.

Jeg ville beskrive "the American Dream " som USA's samfundsstruktur. Dette er den direkte forklaring på, hvorfor så mange af USA's beboere er så positive og glade i forhold til for eksempel Ruslands beboere. I USA er der en positiv samfundsstruktur, som siger, at alt er muligt i USA for alle ligegyldig af hvem du er, din fortid og socialarv, hvilke er derfor det er kendt som landet sf drømme. I Rusland derimod er samfundsstrukturen næsten omvendt da mange russere har tankegangen af, at social arv betyder ALT, hvilke skyldes samfundsstrukturen.                                                                                                                    

Jeg håber dette kunne hjælpe med noget :)


Skriv et svar til: the american dream

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.