Matematik

Hvad betyder det?

01. december 2014 af Kaaatrineee (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej!

Jeg har vedhæftet et spørgsmål & ville høre om nogen:

HELT konkret kunne fortælle mig, hvad det her betyder?

Vedhæftet fil: MAT.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2014 af internazionale

Hvad er spørgsmålet? Den vedhæftede fil indeholder kun oplysninger. 


Svar #2
01. december 2014 af Kaaatrineee (Slettet)

Jamen jeg tænker, hvad disse opysninger fortæller mig. Jeg forstår nemlig overhovedet ikke, hvad oplysningerne giver af informationer til mig - der har man tabt mig for længst.

På forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. december 2014 af SuneChr

Det er en opgave med valutaveksling.
Når man i Danmark køber britiske pund, \pounds , kan kursen være  1074
Det betyder, at  100  \pounds koster 1074 d.kr.
1 \pounds koster så 10,74 d.kr. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. december 2014 af internazionale

Hvis du vil have en "oversættelse" af det der står, så bliver du fortalt at kursen på pund er 1074.

Det vil sige at 100 engelske pund koster 1074 danske kroner.


Der står endvidere at kursen også kan angives som prisen for én af den fremmede valuta. 

Dvs. hvor meget koster 1 engelsk pund i danske kroner. Det koster så 10,74 danske kroner. 

Er du med? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. december 2014 af hesch (Slettet)

#0:  Ad:  Kursen kan også angives som prisen for 1 af den fremmede valuta i danske kroner.

Tja, den kan vel også angives som 30 eller 47,11 af den fremmede valuta, men det er en nærmest international vedtægt, at kursen altid er angivet som prisen på 100 af den fremmede valuta. Uden sådanne vedtægter, bliver det jo ikke til at finde ud af, når man står i en bank i Yemen, og vil have vekslet 1000 danske kroner, hvad får man for de penge ?

Så når man er i England, og vil købe 500 £, så hedder regnestykket for købsprisen: 

5*1074 kr

ikke

500*10,74 kr

Resultatet bliver det samme, men kursen er 1074 (det er den der står angivet på kurslisten), ikke 10,74. Samme vedtægt gælder for fx obligationer:  Hvis du sælger obligationer til pålydende værdi 100000kr, og til kurs 98,23, så får du 98230 kr. for dem.


 


Svar #6
07. december 2014 af Kaaatrineee (Slettet)

Ahhhhh - takker!


Skriv et svar til: Hvad betyder det?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.