Historie

Livet under besættelsen

08. januar 2015 af Fredybo - Niveau: 9. klasse

Hej derude

Jeg har brug for noget hjælp til en opgave i historie der skal afleveres imorgen så det kunne være dejligt hvis i gad at hjælpe mig igang :)

Opgaven går følgende ud på: Nu skal du ud fra oplysningerne i bogen forestille dig, hvordan det var at leve under besættelsen i Danmark. Du skal skrive en dag i det besatte Danmark.

Du skal selv, vælge hvilken person du vil være. Du kan fx være en husmor, der skal sørge for at holde hus, en skoleelev, politiker eller måske sabotør.

Håber det var oplysninger nok og på forhånd tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. januar 2015 af P3ter (Slettet)

Hej.

Tænker måske du er husmor. Inde midt i byen, du tænker tit på hvornår din mand kommer hjem. Du måske lige givet dine 2 børn noget og spise. Du står og kikker ud af en lille hul ved vinduet.

Ved ikke om det kan bruges. Noget i den stil ville jeg skrive om :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. januar 2015 af Egofaciens

Jeg ville personligt også selv vælge at skrive historien om husmoderen. I stedet ville jeg dog gøre det interessant ved at manden fx er taget ud for at kæmpe, fordi han er imod besættelsen af DK. Sjovt nok, kommer han hjem (såret måske?) denne dag og så sker der vel en masse :) 

Nok også vigtigt, at du får sproget til at lyde "godt" eller i hvert fald så man får en fornemmelse af, hvem du har skrevet om.


Svar #3
08. januar 2015 af Fredybo

Tak for hjælpen men fandt alligevel ud af hvem jeg skrev om. Jeg skrev om en skoleelev der friviligt havde melder sig i tysk krigstjeneste hvor han kommer igennem hårdt arbejde bl.a. som at vaske mamorgulve med neglebørster og en spand vand. Også at han skal bære en rygsæk med mursten i :) 

Jeg ville ellers gerne have vist jer det men nu når det er på papir bliver det nok lidt utydeligt når jeg tager et billede af det  


Skriv et svar til: Livet under besættelsen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.